Gå til innhold

System Shock 2 - feilmelding hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lastet ned System Shock 2 her om dagen etter å ha hørt mye bra om det (slapp av med piratkopi greiene. Dette spillet er abandonware). Får startet det opp spillet og slikt, men får problemer når jeg skal starte et game. Da går nemlig bildet svart og hvis jeg ALT + TABer ut står følgende feilmelding på skjermen:

ERROR: Direct3d device driver does not accurately report texture memory usage. Contact your 3d accelerator vendor for updated drivers.

Nå er vel dette spillet mange mange år gammelt så for dårlig PC bør ikke være problemet. Har GeForce 7600GT kort med helt nye drivere, så synes feilmeldingen er merkelig.

Hjelp anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lastet ned System Shock 2 her om dagen etter å ha hørt mye bra om det (slapp av med piratkopi greiene. Dette spillet er abandonware).

9331832[/snapback]

Ikke for å være kjip men dette spillet er faktisk ikke abandonware. Det er rimelig svett å spore det opp nytt, men tror det var en budget utgave av det i Australia (sjekk nettbutikker), hvis ikke er det å finne på Ebay.

Skrevet

Fikk samme mld når jeg prøvde demoen. Fant en original big-boxed SS2 på eBay til 400,- så håper bare det funker etter patch og xp fix.

Skrevet
Dette spillet er abandonware...

9331832[/snapback]

Det selges da fremdeles mange steder på nett. Det er ikke noen automatikk i at et spill blir abandonware bare fordi det er x antall år gammelt eller fordi det ikke lenger har noen aktiv utgiver. Det er opp til rettighetshaverne å velge om det skal gis bort eller ikke.

The term has no legal meaning, and much abandonware is not in the public domain, and so cannot be legally copied or distributed without the permission of the owner.

Skrevet

Piratkopi eller ikke. Den som kan fortelle meg åssen jeg skal få SS2 til å funke på xp (etter SP2)..skal få et...eple, hehe

Har prøvd alt. Seriøst. Forskjellige skjermkort, stasjonær pc, bærbar pc..

Vurderer å legge inne Win 98...

Skrevet
Piratkopi eller ikke. Den som kan fortelle meg åssen jeg skal få SS2 til å funke på xp (etter SP2)..skal få et...eple, hehe

Har prøvd alt. Seriøst. Forskjellige skjermkort, stasjonær pc, bærbar pc..

Vurderer å legge inne Win 98...

9334563[/snapback]

Har desverre ikke anladning til å lete for deg, men: Sist jeg innstallerte spillet husker jeg at det var en del leting ja. Det finnes en patch som skal fikse ditt problem - jeg er bare ikke kar om å huske hva den heter eller hvor den gjemte seg i verden - og da virker det.

Beklager at jeg ikke er med helt i mål her, så ikkeno eple til meg da.. :)

Skrevet

Vel, lasta ned spillet på theunderdogs siden. Dette er jo en ganske kjent side og ville vel blitt lagt ned om de la ut ulovlige nedlastinger?

Skrevet (endret)

Angående System Shock 2 og feilmeldinger i Win 2000, Win XP osv.

Det er en ting mange ikke synes å huske på her: SS 2 er laget til å kjøre på Win 95 og Win 98. Det er faktisk sånn at det ligger en sperrre i spillet for at det ikke skal kunne innstalleres\spilles på andre system såsom Win 2000 og nyere..

Denne installasjonssperren "kicker" ikke inn alle ganger hos alle som forsøker, men mange ganger på forskjellige systemer "slår den til" under innstalleringen. (slik den er ment å gjøre det.).

Sperren ble lagt inn i spillet fordi man fikk så mange feil når man forsøkte å kjøre\innstallere det på Win 2000 i sin tid..

For å si det som det er: Hvis man får SS2 (uten triksingspatch) til å kjøre på XP Sp2 uten problemer, - så er det egentlig å regne for en bug. Det skal egentlig ikke kunne gå an og er - om du får det til allikevel - en feil i spillets sperresystem..

Bare sånn at det er helt klart: Win XP er ikke SS 2 sin tiltenkte plattform.

Endret av Helgenen
Skrevet

Ro ned, spillet er selvsagt abandonware - det ligger ikke automatikk i at det ikke er abandonware når det fortsatt er i salg :p

Skrevet (endret)

Den Direct 3d-feilen kan visst løses ved å åpne filen cam.cfg i notepad (denne ligger i spillets directoryt) og legge inn følgende:

safe_texture_manager

Deretter lagre så klart. :)

Dette virket i hvertfall for meg.

Men du må laste ned en XP-patch i tillegg (lett å finne på nett), samt at dersom du har dual core må du gå inn i Task Manager og sette affinity på prosessen til bare en CPU-core (mulig XP patchen fikser dette automatisk, men om spillet fryser er det sikkert fordi den kjører på to kjerner).

System Shock virker knirkefritt på mitt system (WinXP), men det må som du ser bare litt tweaking til.

Endret av Sephirot
Skrevet
Den Direct 3d-feilen kan visst løses ved å åpne filen cam.cfg i notepad (denne ligger i spillets directoryt) og legge inn følgende:

safe_texture_manager

Deretter lagre så klart.  :)

Dette virket i hvertfall for meg.

Men du må laste ned en XP-patch i tillegg (lett å finne på nett), samt at dersom du har dual core må du gå inn i Task Manager og sette affinity på prosessen til bare en CPU-core (mulig XP patchen fikser dette automatisk, men om spillet fryser er det sikkert fordi den kjører på to kjerner).

System Shock virker knirkefritt på mitt system (WinXP), men det må som du ser bare litt tweaking til.

9335394[/snapback]

Tusen takk, det funka :D

Skrevet
Vel, lasta ned spillet på theunderdogs siden. Dette er jo en ganske kjent side og ville vel blitt lagt ned om de la ut ulovlige nedlastinger?

9334916[/snapback]

Den versjonen er rar. Det er en helt annen versjon enn den originale versjon - et eller annet sånn. Kan hende det er derfor XP fixen ikke funker på denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...