Gå til innhold

ett spørsmål jeg sliter med angående jobb intervju


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viktig:

Du trenger ikke lyve på intervju, men du trenger ikke å fortelle hele sannheten helder.

 

Positive:

 

* Godt humør

* Bra arbeidsmoral

* Bra arbeidskapasitet

* Lett å samarbeide med

* Selvstendig

* Pålitelig

osv....

 

Gode sider burde da ikke være noe problem. Bare husk å ikke remse opp som fra en liste. Om du blir spurt om å nevne disse, prøv å referere til episoder fra tidligere arbeid/skole. "Jeg har alltid vært populær blant andre folk når jeg har deltatt i gruppearbeid, og har ofte fått positive tilbakemeldinger på dette...blahblah - skryt blah blah blah"

 

Som Neppe sier: Blir du bedt å nevne dårlige sider, bør du velge ting som egentlig også er bra. Du må for all del ikke nevne ting som lat, hissig, uintelligent osv. ^^

 

* Veldig hjelpsom. - Kan til tider gå ut over eget arbeid

* Ikke den som roper/klager høyest. - Kan føre til at du ikke alltid får gjennom dine "saker".

* Litt forsiktig og gjennomfører ikke oppgaver før du er sikker. - Forhindrer at du gjør for mye feil, men kan likevel redusere effektiviteten.

osv...

 

PS: Få noen som kjenner deg godt til å si hva de mener er dine gode/dårlige sider.

Lenke til kommentar

negativ side: Når jeg ikke har forberedet meg på en situasjon som dukker opp, og hvor jeg ikke kan koble det opp mot tidligere erfaring, da vil jeg foretrekke å bruke litt ekstra tid på å komme frem til en mulig løsning, slik at jeg ikke handler feil. Noe slikt fungerer ofte bra.

Lenke til kommentar

men kanskje ikke et svar de forventer på mcdonalds. Negativ side: Egentlig så liker jeg ikke hamburgere i det hele tatt. Og si det med et glim i øyet, og det vil sikker lette stemningen litt. Og samtidig forklar at du synes det er bra at de utvider tilbudet, med tanke på salater og slike ting.

Lenke til kommentar

jeg kan bli stresset i enkelte situasjoner som er nye for meg, noe som gjør at jeg blir mer fokusert for å mestre situasjonen

 

Stress viser ansvarsfølelse - positivt

"noe som gjør at jeg blir mer fokusert for å mestre situasjonen" - kontrer alle negative tanker, aka "denne unge gutten kommer til å krølle seg sammen blant pommesfritsene, og gynge frem og tilbake om noen spør etter sugerør"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...