Gå til innhold

Trådløst nettverk - ustabilt


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp!

 

Bor på en hybel (garasjeloft), har internett inkludert i husleia. Huset og garasja står med ca. 20m luftlinje mellom.

 

Jeg får inn det trådløse nette med bra signal, men når jeg holder muspeker over det trådløse symbolet (på pc), så viser det at hastigheita varierer frå 54mbs og helt ned i 24mbs. Dette gjør det slik at å surfe på internett, betale rekninger og logge på student sidene blir eit forferdelig slit!!

 

Noen som kan hjelpe, forklare hvorfor hastigheita på nette varierer frå 54mbs - 24mbs (bra signal), og eventuelt hvordan jeg kan få denne linja / hastigheita stabil?

Har det noe for seg med antenne forsterker? eller noe annet?

 

Alle svar blir tatt i mot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykk kjør i start-knappen nede til venstre.

Skriv "cmd"

Skriv Ipconfig.

Skriv: "Ping" "(ip-addressen til gateway, som du fant under ipconfig)

Gjør denne noen ganger.

Ut fra dette leser du om du har pakketap, eller pingspikes.

Husker jeg ikke feil er det en guide til pingspikes i signaturen min, hvis ikke går det kort og godt ut på å deaktiver Windows Zero Configuration, og heller la kortet ditt sin firmware gjøre oppkoblinga.

Bruker du dette allerede kan du prøve å la WZC gjøre jobben.

WZC setter du på ved å trykke "kjør"-menyen igjen. Her skriver du "services.msc". Nesten helt i bunnen av scroll menyen finner du WSC.

Det kan fort tenkes at du har for dårlig dekning, og da må du til med sterkere antenner, 3.parts firmware eller strekke datakabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...