Gå til innhold

AGP x4 eller x8?


Anbefalte innlegg

Skal bygge meg ny pc og holder nå på og ser på ulike HK. Spørsmålet er om jeg skal gå for et med x4 AGP eller x8. På papiret vet jeg at det er ytelsesforskjell på disse, men er det i praksis noen hensikt med x8?

Har hørt folk som sier at GF4 kort ikke klarer å benytte x8 fullt ut, er det noe i det?

 

askare

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er jo at jeg ikke har funnet det ultimate HK, med alt som jeg har bruk for.

Firewire, GBLan,Raid og masse USB porter.

Må handle på Norek, og da har jeg kommet frem til at de ikke har noe som tilfredsstiller alt dette.

Tips til kort mottas med takk.

 

askare

Lenke til kommentar

Siterer meg selv fra gammal tråd:

------------

AGP porten har siden AGP1 brukt 66mhz og det gjør den forsatt. Forskjellen er at agp8x kan sende 8 ganger mer data per clokkrate en AGP1X. AGP4X kan sende 4X mer en AGP1X. Altså kan AGP8X overføre dobbelt så mye data som AGP4x. Du har kasnje hørt om AGP pro? det er det samme som AGP4X, bare med støtte for mer overføring av strøm gjennom AGP Bussen(så vidt jeg vet).

Nå må man ikke la seg lure til at man kan oppnå dobbelt så god ytelse med AGP8X, fordi (1): AGP porten er ikke flaskehalsen og (2) Yterst få applikasjoner er opptimalisert for AGP8X. Man kan, som sagt før, ikke forvente seg mer en 1-3% bedre ytelse, litt avhengig av oppset. Et Agp8X kort med 64MBram vil ha mer nytte av AGP8X, fordi den oftere vil trenge å få tillgang til hovedminnet, mens ett 128 Mb kort vil kunne lagre mer lokalt, og sjeldnere trenger større båndbredde på AGP porten.

En AGP8X port og kort er bakoverkompitabel. Det betyr at du kan sette et 8X kort i en 4X port, eller et 4X kort i en 8X port, men farten vil alltid bli styrt av den seineste(logisk nokk)

Håper det oppklarte og att alt var korekt. Ellers så er det bare å be om utfyling hvis du ønsker det.

--------------

Beklager skrivefeil, det ekke min sterke side. Tror ikke jeg ville ofret mye for Agp8x, men som sagt greit å ha. Og som sagt, er det noe mer så bare spør

Lenke til kommentar

Kjøp et granite bay HK

 

Du skrev: "Det er faktisk ikke så mange som har støtte for 8X, og da har de ikke FW,Raid, GBLan. Så det ultimate kortet har ikke jeg funnet.

Men det ser ut som at jeg kanskje går for et MSI 845PE MAX2-FIR. "

 

Ta en kikk på ASUS P4G8X Deluxe med AGPx8, Dual DDR, GBLan, HTsupport, Serial ATA RAID controller, USB 2.0 support

 

Fåes for 1800,- hos www.amraam.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...