Gå til innhold

Hitman 2.. Folk har tendens til å fly litt..


Anbefalte innlegg

Når jeg spiller Hitman 2 og skyter noen med Ballers, flyger folka mange meter bortover og dette synes jeg er rart, var ikke sånn i demoen..

 

Spillet hakker faktisk og litt! Med min maskin burde ikkke dette skje.. Kjører mafia, gta 3 glatt.. :woot:

 

:shrug: forslag ? :shrug: Noe jeg kan fikse på setup eller no? Etter jeg tok på P5 Glove eller no ble det litt bedre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min maskin:

 

Pentium 4 (2.4 GHz)

512 ddr ram

Ge Force 4

XP pro..

 

Anyways, det hakker ikke lenger. Satt Xp til "Best preformance" isteden for "Best apperance" Så det er greit..

 

Trur versjonen min av hitman er litt *kremt*StyGg*Host* så det kan vere det. Folk flakser ikke 10 meter inne i et hus, før de treffer veggen og sklir ned og lander hardt på en møbel eller hard gulv..

 

Det ser uansett forbanna kult ut...

 

Shotgun skudd i brystet resulterer i en flygetur på 10 meter, og mange salter og spirrevipper og.. U name it! :yes:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

DA jeg skaffet spillet håpet jeg på et spill som Hitman codename 47, som var superrealistisk! Teit at oppfølgeren skal vere sånn da! Dersom folk liksom flyger 17 meter og tar 14 saltoer av et lite pistol-skudd i hodet, er det noe alvorlig feil med (Who-ever-made-this-game)`s definisjon av REALISME! :shrug:

Lenke til kommentar

Øh, det er jo ganske kraftige pistoler, da. Veit ikke om dere er klar over hvilket trykk man blir truffet av med en Spas12 hagle, men det er ganske kraftig :)

På den andre siden, det er ikke særlig realistisk at ikke hodene blir knust eller overkroppen gjort om til et stort hull av et Spas12 skudd, heller. Forøvrig syntes jeg Hitman2 er et sinnsykt kult spill, men jeg ble veldig lei når jeg kom til 3. India-brettet. Syntes de kunne gjort det litt mer "Hitman"-aktig enn at man følger en historie på den måten der. F.eks at man faktisk tjente pengene og kunne bruke dem på ting og sånn, og kunne velge mellom forskjellige oppdrag. DET hadde vært gøy :D

Uansett, skal du skyte noen i hodet, kan du like godt gjøre det med vanlig 9mm SD for å slippe fly-effekten.

Lenke til kommentar
Øh, det er jo ganske kraftige pistoler, da. Veit ikke om dere er klar over hvilket trykk man blir truffet av med en Spas12 hagle, men det er ganske kraftig :)

 

Greit nok at trykket er kraftig, men la oss ikke glemme det fysiske faktumet at kraft=motkraft så i utgangspunktet burde skytteren også fly bakover, og det er det ikke mange våpen man gjør med. Greit nok at kula bruker lengre tid på å akselrere når man skyter, enn den gjør når den stopper i kroppen (untatt med pistol), og i tilegg har man ofte en dempemekanisme i våpnet, men fortsatt er det latterlig usannsynlig at man flyr bakover.

 

AtW

Lenke til kommentar
Øh, det er jo ganske kraftige pistoler, da. Veit ikke om dere er klar over hvilket trykk man blir truffet av med en Spas12 hagle, men det er ganske kraftig :)

 

Greit nok at trykket er kraftig, men la oss ikke glemme det fysiske faktumet at kraft=motkraft så i utgangspunktet burde skytteren også fly bakover, og det er det ikke mange våpen man gjør med. Greit nok at kula bruker lengre tid på å akselrere når man skyter, enn den gjør når den stopper i kroppen (untatt med pistol), og i tilegg har man ofte en dempemekanisme i våpnet, men fortsatt er det latterlig usannsynlig at man flyr bakover.

 

AtW

 

 

er helt enig, utrolig mye overdrevet fysikk effekter i dagens spill, og

trykket fra ei Spas12 hagle er jo ikke så jævlig. husk at det er mange små prosjektiler i ei hagle så effekten blir ganske spredt, og når ei hagle eller pistol treffer kroppen på en voksen person er det ikke nok til å løfte han av føttene...

Lenke til kommentar

Vel, for å ta det i en ordnet rekkefølge. Når man fyrer av et våpen uansett rifle eller pistol, går ikke rekylen rett bak, den går også opp, dermed halveres kraften. Mye av kraften dempes (ved pistolskyting) av håndledd og albue. Ved rifleskyting har man jo bred fotstilling for å få god støtte (gjerne litt fremoverlent også), og kolben godt trykket inn i skulderen for at rekylen ikke skal brekke kravebenet. (de som ikke gjør dette gjør ikke den feilen igjen). nesten all kraften overføres gjennom bena til bakken, (hvorfor tror du at det er den som bir slått av et knyttneveslag som faller, og ikke den som slo) Tro meg, dersom man avfyrer et skudd med rifle uten å ta disse forhåndsreglene er det intet problem å bli slått overende.

 

Punkt 2: Kaliber og hensikt.

En rifle med kaliber 222 har en voldsom gjennomslagskraft pga den enorme hastigheten, kulens form og lave masse, og det faktum at men stort sett bruker helmantel (full metal jacket). Derfor blir man ikke kastet i bakken ved en treff av denne, bare gjennomhullet.

 

Pistolene som det her er snakk om bruker derimot kaliber 45 ACP. Disse er relativt trege, har høy masse og er reint bly (=full deformasjon ved annslag). De er laget for å stoppe i kroppen, og det gjør de. Dermed overføres den fulle kraften rett i kroppen, og medfører at man skal ha en rimelig massiv størrelse for å holde sesg på bena etter en slik treff selv med bare et skudd. og 47 bruker som kjent 2.

 

Likevel er nok luftakrobatikken noe overdrevent, men det gir jo spillet litt humor også. Hvis noe skulle vært endret er det heller det at noen kan overleve, og være stridsdyktig etter et skudd i hjertet. Ikke mange ville klart å slåss videre med gjennomhullede knær heller. Likevel er dette et av mine favorittspill :D

Lenke til kommentar
Vel, for å ta det i en ordnet rekkefølge. Når man fyrer av et våpen uansett rifle eller pistol, går ikke rekylen rett bak, den går også opp, dermed halveres kraften. Mye av kraften dempes (ved pistolskyting) av håndledd og albue. Ved rifleskyting har man jo bred fotstilling for å få god støtte (gjerne litt fremoverlent også), og kolben godt trykket inn i skulderen for at rekylen ikke skal brekke kravebenet. (de som ikke gjør dette gjør ikke den feilen igjen). nesten all kraften overføres gjennom bena til bakken, (hvorfor tror du at det er den som bir slått av et knyttneveslag som faller, og ikke den som slo) Tro meg, dersom man avfyrer et skudd med rifle uten å ta disse forhåndsreglene er det intet problem å bli slått overende.

 

Punkt 2: Kaliber og hensikt.

En rifle med kaliber 222 har en voldsom gjennomslagskraft pga den enorme hastigheten, kulens form og lave masse, og det faktum at men stort sett bruker helmantel (full metal jacket). Derfor blir man ikke kastet i bakken ved en treff av denne, bare gjennomhullet.

 

Pistolene som det her er snakk om bruker derimot kaliber 45 ACP. Disse er relativt trege, har høy masse og er reint bly (=full deformasjon ved annslag). De er  laget for å stoppe i kroppen, og det gjør de. Dermed overføres den fulle kraften rett i kroppen, og medfører at man skal ha en rimelig massiv størrelse for å holde sesg på bena etter en slik treff selv med bare et skudd. og 47 bruker som kjent 2.

 

Likevel er nok luftakrobatikken noe overdrevent, men det gir jo spillet litt humor også. Hvis noe skulle vært endret er det heller det at noen kan overleve, og være stridsdyktig etter et skudd i hjertet. Ikke mange ville klart å slåss videre med gjennomhullede knær heller. Likevel er dette et av mine favorittspill :D

 

Lærte noe nytt i dag! :D

 

Gir deg toppkarakter i fysikk.

Lenke til kommentar
Vel, for å ta det i en ordnet rekkefølge. Når man fyrer av et våpen uansett rifle eller pistol, går ikke rekylen rett bak, den går også opp, dermed halveres kraften. Mye av kraften dempes (ved pistolskyting) av håndledd og albue. Ved rifleskyting har man jo bred fotstilling for å få god støtte (gjerne litt fremoverlent også), og kolben godt trykket inn i skulderen for at rekylen ikke skal brekke kravebenet. (de som ikke gjør dette gjør ikke den feilen igjen). nesten all kraften overføres gjennom bena til bakken, (hvorfor tror du at det er den som bir slått av et knyttneveslag som faller, og ikke den som slo) Tro meg, dersom man avfyrer et skudd med rifle uten å ta disse forhåndsreglene er det intet problem å bli slått overende.

 

Punkt 2: Kaliber og hensikt.

En rifle med kaliber 222 har en voldsom gjennomslagskraft pga den enorme hastigheten, kulens form og lave masse, og det faktum at men stort sett bruker helmantel (full metal jacket). Derfor blir man ikke kastet i bakken ved en treff av denne, bare gjennomhullet.

 

Pistolene som det her er snakk om bruker derimot kaliber 45 ACP. Disse er relativt trege, har høy masse og er reint bly (=full deformasjon ved annslag). De er  laget for å stoppe i kroppen, og det gjør de. Dermed overføres den fulle kraften rett i kroppen, og medfører at man skal ha en rimelig massiv størrelse for å holde sesg på bena etter en slik treff selv med bare et skudd. og 47 bruker som kjent 2.

 

Likevel er nok luftakrobatikken noe overdrevent, men det gir jo spillet litt humor også. Hvis noe skulle vært endret er det heller det at noen kan overleve, og være stridsdyktig etter et skudd i hjertet. Ikke mange ville klart å slåss videre med gjennomhullede knær heller. Likevel er dette et av mine favorittspill :D

 

Alt dette er vel og greit, og som jeg sa i posten min, det er endel ting som gjør at det er værre å bli truffet en å skyte, men det å gå overende og å fly bakover er to helt forskjellige ting, du ser ikke ofte at folk blir bokset så de flyr baklengs gjennom lufta. (og kraften du får fra en rifle går i utgangspunktet rett bakover, det er bare at det endrer litt retning underveis).

 

AtW

Lenke til kommentar
Vel, for å ta det i en ordnet rekkefølge. Når man fyrer av et våpen uansett rifle eller pistol, går ikke rekylen rett bak, den går også opp, dermed halveres kraften. Mye av kraften dempes (ved pistolskyting) av håndledd og albue. Ved rifleskyting har man jo bred fotstilling for å få god støtte (gjerne litt fremoverlent også), og kolben godt trykket inn i skulderen for at rekylen ikke skal brekke kravebenet. (de som ikke gjør dette gjør ikke den feilen igjen). nesten all kraften overføres gjennom bena til bakken, (hvorfor tror du at det er den som bir slått av et knyttneveslag som faller, og ikke den som slo) Tro meg, dersom man avfyrer et skudd med rifle uten å ta disse forhåndsreglene er det intet problem å bli slått overende.

 

Punkt 2: Kaliber og hensikt.

En rifle med kaliber 222 har en voldsom gjennomslagskraft pga den enorme hastigheten, kulens form og lave masse, og det faktum at men stort sett bruker helmantel (full metal jacket). Derfor blir man ikke kastet i bakken ved en treff av denne, bare gjennomhullet.

 

Pistolene som det her er snakk om bruker derimot kaliber 45 ACP. Disse er relativt trege, har høy masse og er reint bly (=full deformasjon ved annslag). De er  laget for å stoppe i kroppen, og det gjør de. Dermed overføres den fulle kraften rett i kroppen, og medfører at man skal ha en rimelig massiv størrelse for å holde sesg på bena etter en slik treff selv med bare et skudd. og 47 bruker som kjent 2.

 

Likevel er nok luftakrobatikken noe overdrevent, men det gir jo spillet litt humor også. Hvis noe skulle vært endret er det heller det at noen kan overleve, og være stridsdyktig etter et skudd i hjertet. Ikke mange ville klart å slåss videre med gjennomhullede knær heller. Likevel er dette et av mine favorittspill :D

 

det meste stemmer etter hva jeg har lært og erfart igjennom masse skyting på spill og i virkeligheten, men et stykke oppi teksten din sier du at "og det faktum at men stort sett bruker helmantel (full metal jacket). " ikke det at jeg har spilt spillet, men som jeg tolker det er det snakk om TRL her og da bruker man skjeldent helmantel (kunn på skytebanen og i krig). det jeg mener er at det er feil at man stort sett bruker helmantel, men det er da feil, helmantel brukes kun på fuglejakt, baneskyting og i krig, til "vanlig" brukes halvmantel, eller hulspiss.

Lenke til kommentar

Jeg skal da absolutt være enig i at ragdoll effekten er overdrevet i spillet, og det stemmer at man skjelden bruker helmantel til jakt (som er mer vanlig enn krig i Norge i hvertfall), jeg tenkte på til vanlig i krig. Ikke det at bruk av hullspiss ville vært effektivt i krig og, men geneve konvensjonen nekter siden effekten av disse er litt i grusomste laget. (men håndgranater er greit da!!).

 

Mitt poeng: Overdrevet? ja!

Moro? Absolutt!

Lenke til kommentar

Mitt poeng: Overdrevet? ja!

                Moro?  Absolutt!

 

Det er selvsagt morro å sjå på dette, og leike seg med shotgun, men da burde ikkje spillet kalles HITMAN! I eneren var alt realistisk, og når eg skaffer meg oppfølgeren trudde eg at det skulle vere det samme.. Men neeiida!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...