Gå til innhold

Varm Duron 1.3GHz


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt dette til lillebrødrene mine fra PSdata:

 

Aopen 250watt.

MSI K7T Turbo 2 HK

AMD Duron 1,3 GHz

og Cooler Fan For Socket A/FCPGA 30.5dB

 

resten har vi fra før, hdd,ram,GFX osv.

 

Problemet er at under arbeid er prossesoren oppe i 80 celcius! Men på PSDATA står det jo at viften skal klare en AMD Duron 1.3GHZ!??!! :x

Maskinen er veldig ustabil, den slår seg av hvis jeg bruker den til noe intensivt som spill,GETDATABACK ol.

 

Har satt inn en kabinett vifte fra min pc nå. Merkelig at Duronen skal være så utrolig varm. :(

 

1.1Ghz Atlonen min er max på 50 celcius. Skulle ikke Duron være kjøligere?. Ok, den er 200Mhz raskere.

 

Har jeg rett til å reklamere på viften siden den ikke holder hva den lover??? Jeg har ikke gjort noe galt (annet enn å kjøpe en dårlig vifte).

 

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sjekk denne linken. Er ikke sikker på om h.kortet ditt takler cpu-en. Skal ikke det i følge linken. Men er ikke sikker.

 

Når du først skal linke, er det ikke like greitt å linke til produsenten av hovedkortet?

 

Ifølge denne linken så skal nevnte hovedkort støtte Duron 1,3GHz:

 

http://www.msi.com.tw/program/products/mai...S-6330%20Ver5.0

 

Den vifta som er kjøpt, skal kunne kjøle en Duron 1,3GHz. I alle fall ifølge spesifikasjonene. Er vifta montert korrekt? 80 grader celsius høres unektelig ut som en for varm prosessor.

Lenke til kommentar

En ting til:

 

Da jeg formaterte harddisken var jeg uheldig.

Alle de viktige filene brødrene mine hadde ble borte.

Jeg søkte på forumet her og fant ut at jeg skulle bruke Getdataback.

Nå har jeg lett i fire timer etter et annet program, getdateback kan ikke kopiere filene uten at du kjøper lisensen. :evil: Ga de ut demo'en bare for å plage meg?? Nei... Jeg har funnet filene de har men jeg får ikke kopiert dem over...

 

Finnes det freeware programmer eller trial/shareware som gjør samme nytten? :wink:

Lenke til kommentar

Den vifta (Coolermaster CB5-5G12) virker jo ikke alft for gal. Den har jo bla. kobber-bunn og skal støtte opp til disse CPU'ene: Athlon up to 1.2 GHz Athlon XP up to 1.533 GHz, Duron1.3 GHz.

 

Hvis man ser litt på denne siden så utvikler både XP1800+ og Athlon 1200 prosessorene opp mot 66W mans din duron utvilker max 60W med varme. Til sammenligning utvikler en Athlon XP2700+ max 68W.

 

Det eneste jeg synes er litt rart er at denne kjøleren skal koste så mye som 214kr. Men får langt bedre kjølere til den prisen. Kanskje ikke rart coolermaster har sluttet å produsere den.

Lenke til kommentar
sjekk denne linken. Er ikke sikker på om h.kortet ditt takler cpu-en. Skal ikke det i følge linken. Men er ikke sikker.

 

bygde på tilsvarende hk en duron1300 uten problemer.

hadde da en glacialtech vifte (xp2700) og varmen er på ca 58c full load i et møkka kabinett.

uten kjølepasta kun originalgoofen under kjøleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...