Gå til innhold

Oppdateringer fra Dresden, Fab 30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oppdateringer fra Dresden, Fab 30

AMD sin Athlon-serie har utvilsomt vært en stor suksess og blitt godt mottatt av både presse og publikum. Vi ble invitert til Dresden for å få en oppdatering på hva som kommer fra AMD i den nære fremtid.

 

Les artikkelen her.

 

En bra artikkel! Så dere har vært på Tysklandstur? Hvem av dere? Kan jeg få bli med neste gang? :D:yes:

Men det med Clawhammer, fikk dere ikke vite noe om fsb og minne på den? Og forstod jeg det rett når FSB ikke lenger hadde noe å si for latency?

Lenke til kommentar

En bra artikkel! Så dere har vært på Tysklandstur? Hvem av dere? Kan jeg få bli med neste gang? :D:yes:

Men det med Clawhammer, fikk dere ikke vite noe om fsb og minne på den? Og forstod jeg det rett når FSB ikke lenger hadde noe å si for latency?

 

Undertegnede var på Tysklandstur sammen med resten av IT-pressen i Europa. PC World var også der fra Norge. Anandtech, The Inquirer og Hardinfo.dk var også der :) Hyggelige folk!

 

Over til sak... Hammer vil ikke ha FSB så den problematikken er over. Den bruker HyperTransport, på samme måten som nForce2, for å koble sammen CPU og andre "ting" på hovedkortet. Minnekontrolleren er integrert på selve CPUen.

 

Når det gjelder latency så er det et problem med XP (og barton) og P4. Desto flere MHz en har på CPUene (XP og P4) desto høyere latency, men økning i FSB vil redusere latency.

Lenke til kommentar
Når kommer Barton i butikkene da?

Se på dette roadmapet og bestemme selv.

 

Akkurat når den slippes er vel vanskelig å si i disse tider der "på-papiret"-utgivelser er så populære. :grumpy: [/img]

 

De skal komme i starten av februar. Da kommer de i volumsalg. Vi kommer vel med en ny test av 2800+ barton når vi får den. Blir spennende å se hvordan den yter i forhold til dagens 2800+ Tbred :)

Lenke til kommentar

Var det gratis tur? eller noe àlla AMD er snille og viser rundt og sier mye fint? Ikke at jeg ikke hadde hatt lyst til og være med.

 

Synes Hammer'en hørtes usansynlig bra ut, men hadde jo vert gøy og hatt dem tilbake for fult igjen til akseptable priser :woot:

 

Ta med meg neste gang siden jeg kan tysk :) (halvtysker) ;)

Lenke til kommentar
Var det gratis tur? eller noe àlla AMD er snille og viser rundt og sier mye fint? Ikke at jeg ikke hadde hatt lyst til og være med.

 

Synes Hammer'en hørtes usansynlig bra ut, men hadde jo vert gøy og hatt dem tilbake for fult igjen til akseptable priser :woot:

 

Ta med meg neste gang siden jeg kan tysk :) (halvtysker) ;)

 

Ja, det var en tur hvor AMD var så snille å dekket alle omkostninger. Som dere sikkert vet er det ingen gullalder innen innholdsleveranse og det vet produsentene også. Derfor er valget rett og slett å dekke kostnader eller få så å si 0 som møter opp.

 

Personlig tror jeg at Hammer kommer til å koste mye når den lanseres i Norge. Grunnen er rett og slett at AMD kommer til å selge veldig mye av den til bedriftsmarkedet. Da er det ingen grunn til å selge den rimelig. I starten vil de trolig ha begrenset med HammerCPUer å selge og de, som alle andre, skal tjene penger. Antar at prisene kommer til å falle innen 4-6 mnd etter lansering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...