Gå til innhold

Toshiba U300 13.3


Anbefalte innlegg

Noen som har denne pcen?

 

toshiba%20u300.jpg

 

Finner ingen tester av den og det også dårlig med bilder, men ser ut som en veldig fin PC.

Vurderer å kjøpe denne ettersom min Dell XPS m1330 er utsatt til oktober, men er jo greit å vite litt mer om den.

 

Lurer blant annet på hvordan batteritiden, støynivået, kvaliteten og utseendet er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er dårligere grafikkort enn m1330.

9315376[/snapback]

Delvis riktig, sherlock. Men, hvorfor begynner du å sammenligne denne pc'en med en helt annen? Eneste som er nevnt om m1330 er at trådstarter ikke gidder å vente på Dell.

 

Uansett så kommer m1330 med integrert (samme som sitter i U300'en) eller nv 8400gs. Spørs hvor mye du vil betale.

Lenke til kommentar
Det er dårligere grafikkort enn m1330.

9315376[/snapback]

Delvis riktig, sherlock. Men, hvorfor begynner du å sammenligne denne pc'en med en helt annen? Eneste som er nevnt om m1330 er at trådstarter ikke gidder å vente på Dell.

 

Uansett så kommer m1330 med integrert (samme som sitter i U300'en) eller nv 8400gs. Spørs hvor mye du vil betale.

9315639[/snapback]

Hvorfor jeg sammenligner, fordi at trådstarter har bestilt en 1330, men som vurderer å avbestille den og bestille en u300...

Lenke til kommentar
En helt fersk review fra notebookreview.com.

9342454[/snapback]

 

Hm... reviewen er jo bra den, bortsett fra støydelen og det er noe av det viktigste. Vurderer å kjøpe denne, men hvis den bråker mye er jo det et stort minus. Som en "hairdryer" er jo ikke akkurat oppløftende. Noen som har erfaringer med støynivået på denne?

Lenke til kommentar
Noen som har denne pcen?

 

toshiba%20u300.jpg

 

Finner ingen tester av den og det også dårlig med bilder, men ser ut som en veldig fin PC.

Vurderer å kjøpe denne ettersom min Dell XPS m1330 er utsatt til oktober, men er jo greit å vite litt mer om den.

 

Lurer blant annet på hvordan batteritiden, støynivået, kvaliteten og utseendet er.

9313112[/snapback]

 

Har forresten vært og sett på den i butikken. fikk ikke starte den, men utseendemessig er den veldig fin. relativt slank og stilig, enkel overflate. men en blanke overflaten får ekstremt lett fingermerker.

Lenke til kommentar
Noen som har denne pcen?

 

toshiba%20u300.jpg

 

Finner ingen tester av den og det også dårlig med bilder, men ser ut som en veldig fin PC.

Vurderer å kjøpe denne ettersom min Dell XPS m1330 er utsatt til oktober, men er jo greit å vite litt mer om den.

 

Lurer blant annet på hvordan batteritiden, støynivået, kvaliteten og utseendet er.

9313112[/snapback]

 

Har forresten vært og sett på den i butikken. fikk ikke starte den, men utseendemessig er den veldig fin. relativt slank og stilig, enkel overflate. men en blanke overflaten får ekstremt lett fingermerker.

9347036[/snapback]

 

Jeg ble lei av å vente på dell, og skaffet meg en U300. Har ikke fått brukt den så veldig mye enda, og kan derfor ikke si så veldig mye om ytelsen.

 

Med 6 cellers batteri kan det på batterimåleren (nederst i høyre hjørne av skjermen) se ut som du får ca 3 timers batteritid (med word og lav skjermstyrke uten trådløst nett). Det finnes 9 cellers batteri, men jeg har enda ikke funnet noen butikk som har tatt det inn enda (batteriet finnes på toshibas amerikanske og tyske sider). En butikk gir meg tilbakemelding over helgen, så skal gi dere svaret da.

 

maskinen lager litt viftestøy hvis du kjører krevende oppgaver, men med bruk av office (som etter min erfaring er da en har mest behov for en stillegående maskin) er den betydelig bedre. viften kjører noen sekunder og stopper så opp.

Bortsett fra det har ikke jeg møtt på flere problem enn en må regne med når maskinen leveres med windows vista.

 

Pcen lett og grei å ha med seg. liker designet, men det blir lett litt fettmerker på overflaten.

 

Verdt å merke seg at testen (såvidt jeg kunne se) var av U 305, og at det er litt forskjell på den og U300 (U305 har bl.a. fingeravtrykkleser)

 

håper det var til litt hjelp :)

Lenke til kommentar
En helt fersk review fra notebookreview.com.

9342454[/snapback]

 

Nå har jeg vært og kjøpt og sitter og skriver på toshiba u300 for første gang. Desverre er viftestøyproblemet enda værre enn jeg hadde fryktet. :-/ Det stemmer virkelig som det står i laptopreview.com. Noen som vet noe om angrerett når man har kjøpt PC fra butikk (altså ikke fra internett)? Jeg kjøpte ny PC fordi den gamle bråkte for mye til å ha med seg på forelesning osv. Men denne er nesten like ille. Hva slags rettigheter har man? Hjelp!

Lenke til kommentar
Nå har jeg vært og kjøpt og sitter og skriver på toshiba u300 for første gang. Desverre er viftestøyproblemet enda værre enn jeg hadde fryktet.  :-/ Det stemmer virkelig som det står i laptopreview.com. Noen som vet noe om angrerett når man har kjøpt PC fra butikk (altså ikke fra internett)? Jeg kjøpte ny PC fordi den gamle bråkte for mye til å ha med seg på forelesning osv. Men denne er nesten like ille. Hva slags rettigheter har man? Hjelp!

9358871[/snapback]

Du har ingen angrerett på ting kjøpt i butikk. Du burde hatt sjansen til å prøve maskinen i butikken før du kjøpte den, gjorde du ikke det?

 

Noen butikker praktiserer frivillig returrett, f.eks. Elkjøp, som har 30 dagers åpent kjøp.

 

Hvis selgeren lovet at maskinen skulle være stillegående, så kan mye støy være en mangel som gir deg sanksjonsmuligheter etter forbrukerkjøpsloven (retting, prisavslag, heving..).

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes de nye maskinene til Toshiba og Acer ikke er veldig pene? Blir alt for mye hvit og sølvfarget plast, og hadde sikkert slått an i jappekretser på 80-tallet.

 

Om emnet: skal de først lage en ultraportalbel synes jeg de bør ta tak i det med viftestøy, da slike maskiner ofte er med til omgivelser der det kreves at det er stille. Kjøpte du maskina hos Elkjøp, kan du benytte returretten der. Fortell om hva uu og selger snakket om, så kanskje det finnes en utvei.

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Nå har jeg vært og kjøpt og sitter og skriver på toshiba u300 for første gang. Desverre er viftestøyproblemet enda værre enn jeg hadde fryktet.  :-/ Det stemmer virkelig som det står i laptopreview.com. Noen som vet noe om angrerett når man har kjøpt PC fra butikk (altså ikke fra internett)? Jeg kjøpte ny PC fordi den gamle bråkte for mye til å ha med seg på forelesning osv. Men denne er nesten like ille. Hva slags rettigheter har man? Hjelp!

9358871[/snapback]

Du har ingen angrerett på ting kjøpt i butikk. Du burde hatt sjansen til å prøve maskinen i butikken før du kjøpte den, gjorde du ikke det?

 

Noen butikker praktiserer frivillig returrett, f.eks. Elkjøp, som har 30 dagers åpent kjøp.

 

Hvis selgeren lovet at maskinen skulle være stillegående, så kan mye støy være en mangel som gir deg sanksjonsmuligheter etter forbrukerkjøpsloven (retting, prisavslag, heving..).

9358897[/snapback]

 

Jeg kjøpte ikke på elkjøp, men på digital impuls i Møllergata (Oslo). Jeg maste om å få skru den på før kjøp og forklarte at det var fordi jeg er veldig opptatt av at den ikke skal bråke og ville teste. Men de ville ikke, så endte med at jeg tok sjansen. Hadde uansett aldri trodd at det kom til å være SÅ ille, tenkte at i verste fall ville den ha en lav vifte som gikk konstant. Men det er en høy masende vifte som går i et par sekunder ca. hvert tiene sekund. Kan jo høre om de vil vurdere å bytte den med noe annet. Hvis ikke får jeg selge og kjøpe noe annet. Noen kjøpere? :-) Enig med Zonko: ultraportable maskiner kan ikke ha mye viftestøy da de gjerne skal være med steder der man ikke kan forstyrre, i mitt tilfelle forelesninger.

Lenke til kommentar

Av det du forteller om dine samtaler med selger, har du en god sak. Jeg har aldri vært hos Digital Impuls selv, men synes det er rart de nektet deg å prøve maskina først. At de forsikrer deg om at den er støyfri styrker din sak. Jeg mener dette er en mangel etter forbrukerkjøpsloven, da varen ikke er i overenstemmelse med det selger forsikrer deg om, og du var veldig tydelig på at dette var viktig for deg.

 

Bios! Du ser for eksempel helt i oppstarten, det første bildet du kommer til når du slår på maskina, hvilken bios-versjon du har. Gå inn på maskinprodusentens nettside, finn din modell, og se om det finnes nye utgaver. LAst den ned, og kjør fila. Vanligvis innstallerer den seg selv, men dobbelsjekk med nettida, kanskje det ligger noe info der. NHC er et program man kan bruke til å styre hvor mye strøm som går til prosessoren, og dermed hvor hardt den jobber til enhver tid, og da hvor mye varme den utvikler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...