Gå til innhold

Varm HDD


thorel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv noen HD, og de blir fort varme, kjører derfor 1 stk Enermax (med viftestyring) på 2 og 2. Jeg føler at det blir for varmt å sette 3 stk HD oppoverandre i feks Cheiftec kabinettet.

 

Dette funker veldig bra. Hd er nå nesten ikke merkbart varme.

 

 

www.microplex.no

 

Eller iq data hvis du bor i oslo

www.iqdata.no

 

.exe

Lenke til kommentar
Jeg føler at det blir for varmt å sette 3 stk HD oppoverandre i feks Cheiftec kabinettet.

 

Har selv 5hardisker i det kabinettet. De som står der hvor vifta blåser blir ikke spess varme de da. Har btw en 12db vifte som blåser på dem.

 

De er ikke kalle ,men uten vifte så ville det ha blitt høyere temp og dermed så kjører du den langt innenfor specs og dermed så er det ikke noe farlig.

(En disk kan jo ryke uansett ,men du har iallefall behandlet den fint)

Lenke til kommentar

Du sier du setter 3 stk disker sammen, men har du kjent litt lengere inn p åmidten av disken ?, eller hvor er det du har sjekket tempen?.

 

Etter at jeg hadde en 2 stk HD uten vifte stående noen døgn, tok jeg hånden inn og kjente på overflaten og undersiden, og den var skjermmende varm syntes jeg.

 

Jeg sier ikke at dine disker er det, men jeg bare lurer.

Har selv 2 stk Seagate 120 og 2 stk WD 120.

 

.exe

Lenke til kommentar

Jeg har en IBM 45GB hdd som ble for varm og begynte å klikke en del. Nå har jeg montert en papst 80mmx80mm-vifte i kabinettet (Chieftec scorpio bigtower) slik at den blåser rett på disken. Disken er skikkelig godt avkjølt og funker helt fint. Anbefaler å bruke vifter på disker.

Lenke til kommentar
Du sier du setter 3 stk disker sammen, men har du kjent litt lengere inn p åmidten av disken ?, eller hvor er det du har sjekket tempen?.

 

Etter at jeg hadde en 2 stk HD uten vifte stående noen døgn, tok jeg hånden inn og kjente på overflaten og undersiden, og den var skjermmende varm syntes jeg.

Har fire disker tett sammen i et Chieftec kab og tempen er mellom 30-33 grader nå om vinteren. Har en ca20-23c i rommet der pc'en står.

Har en vifte foran diskene og to bak i kabinette. Vil si det er nødvendig med vifte foran diskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...