Gå til innhold

lefdal ikke i pris guiden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, Prisguiden er i beste fall en veiledning om hvor mye en vare koster. Den må aldri brukes som en endelig guide om hvor du finner billigste vare, da det veldig ofte er mulig å spare mange kroner på å sjekke andre steder også. Spesielt på dyre ting, kan man spare mange kroner på å ikke stole på Prisguiden.

 

Grunnen er som Nuffern nevner, at bedrifter som ønsker å være med, må betale for det.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

lefdal og elkjøp er same kjede (eigarkjede dixon??)

Elkjøp har gått ut mot ei rekkje av pris-sitene og nekta å vere med på slike. Dermed hadde det vore veldig ulogisk at ein anna del av kjeden omfavna prisguidene.

Som Afseth påpeiker: prisguiden er berre ein guide og ikkje noko "ulitmat billigaste pris"-system.

Lenke til kommentar

Det er mange kjeder/butikker som ikke ønsker å være med i slike prisguider. Prisguiden.no er etter min mening en av de beste da de har med seg et veldig godt utvalg av butikker, og at de rangerer produktene etter pris. Så vidt jeg vet er kostnaden det koster en bedrift å være med det samme som for andre. Betal-fast-pris-per-klikk-konseptet. Andre store som Kelkoo og Pricerunner rangerer produktene etter hvor mye bedriften betaler de. Dermed blir det som oftest bare de store (og dyre) aktørene som blir synlige, og det hjelper ikke på konkurransen.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Ja, Prisguiden er i beste fall en veiledning om hvor mye en vare koster. Den må aldri brukes som en endelig guide om hvor du finner billigste vare, da det veldig ofte er mulig å spare mange kroner på å sjekke andre steder også. Spesielt på dyre ting, kan man spare mange kroner på å ikke stole på Prisguiden.

 

Grunnen er som Nuffern nevner, at bedrifter som ønsker å være med, må betale for det.

9310209[/snapback]

Som Afseth påpeiker: prisguiden er berre ein guide og ikkje noko "ulitmat billigaste pris"-system.

9310280[/snapback]

 

Det er, tross alt, godt å se at dette endelig sies direkte også fra moderatorer og brukermoderatorer. Det har tatt alt for lang tid før dette har blitt uttalt så direkte.

 

Det er kanskje da på tide at dere, nok en gang, tar en titt på denne tråden:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=732858

 

Særlig siste innlegg viser tydelig at noe må gjøres om dere skal oppfattes som seriøse.

Lenke til kommentar
Det er, tross alt, godt å se at dette endelig sies direkte også fra moderatorer og brukermoderatorer. Det har tatt alt for lang tid før dette har blitt uttalt så direkte.
Dette har jeg sagt i lang, lang tid, i flere situasjoner. For jeg har flere ganger opplevd at billigste pris i Prisguiden, faktisk kan være høyere enn prisen vi tar for samme vare der jeg jobber. Og jeg synes det er feil at bare de som ønsker å betale for tjenesten, er med, ettersom det skaper en falsk trygghet hos forbrukerne at de velger det billigste stedet bare de sjekker Prisguiden først.

 

Det burde stå klart i Prisguiden, før opplistingen av butikkene, at den ikke er en garanti for billigste produkt.

 

Ellers er det ingen grunn til at brukermoderatorer (og moderatorer) skal forsvare Prisguiden. Den har forsåvidt ingenting med forumet å gjøre direkte. Klager på Prisguiden må tas opp med de som er ansvarlige for den (selve nettverket av sider, ikke forumnettverket).

Lenke til kommentar
Dette har jeg sagt i lang, lang tid, i flere situasjoner. For jeg har flere ganger opplevd at billigste pris i Prisguiden, faktisk kan være høyere enn prisen vi tar for samme vare der jeg jobber. Og jeg synes det er feil at bare de som ønsker å betale for tjenesten, er med, ettersom det skaper en falsk trygghet hos forbrukerne at de velger det billigste stedet bare de sjekker Prisguiden først.

 

Det burde stå klart i Prisguiden, før opplistingen av butikkene, at den ikke er en garanti for billigste produkt.

9313312[/snapback]

 

Da får jeg moderere/presisere litt: Det er første gang jeg har sett dette uttalt så direkte fra noen som er tilknyttet nettverket på en eller annen måte (moderator/brukermoderator).

 

Ellers er vi helt enige og det er dette jeg har etterlyst både gjennom forumet og gjennom direkte e-poster til ulike representanter for hw-nettverket gjennom lang tid. Svarene er enten unnvikende eller totalt fraværende.

Lenke til kommentar

Kjedelig at man får unnvikende og totalt fraværende svar fra hw-nettverket, som styrer prisguiden. Oss brukermoderatorer har ingen tilknytning til den delen av nettverket, så hva vi uttaler oss direkte om har nå egentlig ikke så mye å si for hva hw-nettverket bestemmer økonomisk sett sov.

 

MEN.

 

Denne tråden handler om lefdal, og om hvorfor de ikke er med i prisguiden. En generell diskusjon rundt troverdigheten til prisguiden kan vi ta i tråden kjeklulf linket til :). Så la dere fortsette der feks.

 

Så kan jeg gi et svar på hvorfor lefdal ikke er med i prisguiden.

 

http://www.digi.no/php/art.php?id=280210 (Jeg vet at prisguide.no ikke akkurat tar en så vill provisjon som dinpris.no tydeligvis gjør, men begrunnelsen er den samme.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...