Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Etter å ha lest noen guider på nettet og fått endel hjelp av GeirGrusom og Aadnk, så har jeg bestemt for å kjøpe en bok, slik at jeg kan lære dette bedre uten å spørre om hjelp hele tiden. Jeg vil da lære å slutte å nesten hele tiden Copy&Paste, men noen ganger så endrer jeg også litt på koden til mitt behov. Så hvilken bok andbefaler dere? (Helst til under 600kr). Når jeg starter på skolen (VG2) til mandagen så skal jeg starte med IT, men tipper det blir mest databaser og PHP og sånt, og ikke så veldig mye VB.NET. Så da lærer jeg heller det på fritiden.
aadnk Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Når jeg starter på skolen (VG2) til mandagen så skal jeg starte med IT, men tipper det blir mest databaser og PHP og sånt, (...) 9304893[/snapback] Fjorårets IKT-fag på Sandnes VGS (daværende VK1) dreide seg i hvert fall kun om hjemmesidedesgn med FrontPage (grøss) og Microsoft Excel samt Microsoft Access. Jeg slo meg litt løs med makroprogrammeringen, men det var strengt tatt ikke nødvendig. Alt kan løses med musepekeren, mer eller mindre. Jeg hører vi begynner på Visual Basic 6 til høsten, dog. Gjett hvem som kommer til å fiske frem VBCorLib. Så hvilken bok andbefaler dere? (Helst til under 600kr).9304893[/snapback] Har du sett hos ditt lokale bibliotek? Bare du ikke finner en "for dummies", burde det gå helt fint. Uten å ha lest en eneste VB-bok, kan jeg dessverre ikke være mer spesifikk enn som så.
Frysning Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Hvordan kan man forsvare bruken av Visual Basic 6 i undervisning den dag idag? (Ja, det er ekstremt utdatert. Ofte populært hos nybegynner siden det finnes så mye kode på nettet)
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Når jeg starter på skolen (VG2) til mandagen så skal jeg starte med IT, men tipper det blir mest databaser og PHP og sånt, (...) 9304893[/snapback] Fjorårets IKT-fag på Sandnes VGS (daværende VK1) dreide seg i hvert fall kun om hjemmesidedesgn med FrontPage (grøss) og Microsoft Excel samt Microsoft Access. Jeg slo meg litt løs med makroprogrammeringen, men det var strengt tatt ikke nødvendig. Alt kan løses med musepekeren, mer eller mindre. Jeg hører vi begynner på Visual Basic 6 til høsten, dog. Gjett hvem som kommer til å fiske frem VBCorLib. Så hvilken bok andbefaler dere? (Helst til under 600kr).9304893[/snapback] Har du sett hos ditt lokale bibliotek? Bare du ikke finner en "for dummies", burde det gå helt fint. Uten å ha lest en eneste VB-bok, kan jeg dessverre ikke være mer spesifikk enn som så. 9305977[/snapback] Jeg har sett på bibleoteket, men der har de ingen, bare sånne Getting Started with Windows XP, Word, Excel, Power Point og sånt. NB: En av disse noen vil andbefale?
GeirGrusom Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Hvordan kan man forsvare bruken av Visual Basic 6 i undervisning den dag idag?(Ja, det er ekstremt utdatert. Ofte populært hos nybegynner siden det finnes så mye kode på nettet) 9306627[/snapback] Særlig med tanke på at Express versjonene av Visual Studio er gratis :S
Degeim Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Det er nok fordi alt som heter skole generelt er redde for alt som er nytt innen data
HDSoftware Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Eller fordi det er utrolig enkelt ;-) For å kjøre danskebåten (altså jobbe) må man ha kystskipper sertifikat. Det holder ikke med båtprøven...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå