Gå til innhold

Import takst/moms på blader?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg veit ikke riktig om dette er rett kategori å poste dette i, men prøver meg her da jeg ikke fant noen andre, så får tråden heller bli flyttet/slettet hvis noen mener så.

Jeg vet fra før at man ikke betaler import takst (moms?) på bøker fra utlandet til tross for at de har verdi over 200kr. Dog lurte jeg på om den samme regelen gjelder blader?

De ligger jo i samme kategori så virker jo logisk, dog er det kjedelig å gå på en smell bare fordi jeg ikke har undersøkt dette...

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bestiller ting fra utlandet (uansett hva det er) som koster mere enn 200kr, må du betale merverdiavgift. Spør på posten, de kan svare deg mere spesifik på dette, eller så kan du søke etter det. Kom over en slik side (husker ikke hva den het) der det stod alt om kjøp fra utlandet.

Lenke til kommentar

Da jeg tenkte jeg kulle kjøpe et ipaq batteri spurte jeg på posten om hvordan det blir med toll og slikt, Da fik jeg samme svar som jeg skrev lengre opp. Det spørs jo hvem som sender og om pakkn er betalt fra før. Hvis en privat person sender og den er betalt, går den sikkert rett gjennom.

Lenke til kommentar

Bøker går rett igjennom det veit jeg.

Privat personer kan sende opp til 1000kr så lenge varen er merket med Gift.

Takk for link, men fant ei noe om blader der. Hum...

Men siden du sier at tegneserier går igjennom, så er det vel ganske sikkert at fakta blader også går igjennom.

Det er jo i teorien det samme...

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Da jeg tenkte jeg kulle kjøpe et ipaq batteri spurte jeg på posten om hvordan det blir med toll og slikt, Da fik jeg samme svar som jeg skrev lengre opp. Det spørs jo hvem som sender og om pakkn er betalt fra før. Hvis en privat person sender og den er betalt, går den sikkert rett gjennom.

9303992[/snapback]

 

det vet dem enten ikke hva de snakker om ellers så glemte de å nevne det, bøker går gjennom.

Lenke til kommentar

Du kan søke på trykte skrifter eller noe sånt, så står det at bøker er fritatt fra mva og moms, (hele regla er på ørten A4 sider, med side opp og side ned med hva som eventuelt, kanskje og muligens passer og ikke passer inn i dette) men, du kan si det så enkelt som at trykt materiell går igjennom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...