Gå til innhold

Gordon setter, valp, og oppførsel inne


Anbefalte innlegg

Hei

 

Trenger noen gode råd for hvordan jeg kan få hunden min til å roe seg inne!

 

Har en gordon setter tispe på 5 mnd nå, veldig snill og livlig! Men har et stort problem med henne!! nHun vil absolutt trosse de grensene vi setter for henne når hun er inne! Når vi sier "på plass" bortimot spurter hun til kurven sin, og legger seg. Men så går det 30 sekunder, så står hun, går 30 sekunder til, så står hun med frambena untenfor kurven sin, og etter litt til, så er hun utenfor. Da er det et strengt nei, får så å kanskje si på plass igjen.

 

Dette begynner å bli slitsomt nå.

 

I tillegg hender det av og til at hun bare ligger der og piper, som i et forsøk på å oppmerksomhet

 

Problemet er der selv om vi prøver å "slite" henne ut med å gå relativt lange turer med henne

 

Er det noen som har noen tips?

 

Og trenger noen tips til å få henne til å stå i band ute, uten å måtte gi beskjed til hele nabolaget!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Trenger noen gode råd for hvordan jeg kan få hunden min til å roe seg inne!

 

Har en gordon setter tispe på 5 mnd nå, veldig snill og livlig! Men har et stort problem med henne!! nHun vil absolutt trosse de grensene vi setter for henne når hun er inne! Når vi sier "på plass" bortimot spurter hun til kurven sin, og legger seg. Men så går det 30 sekunder, så står hun, går 30 sekunder til, så står hun med frambena untenfor kurven sin, og etter litt til, så er hun utenfor. Da er det et strengt nei, får så å kanskje si på plass igjen.

 

Dette begynner å bli slitsomt nå.

 

I tillegg hender det av og til at hun bare ligger der og piper, som i et forsøk på å oppmerksomhet

 

Problemet er der selv om vi prøver å "slite" henne ut med å gå relativt lange turer med henne

 

Er det noen som har noen tips?

 

Og trenger noen tips til å få henne til å stå i band ute, uten å måtte gi beskjed til hele nabolaget!!

9303204[/snapback]

 

Vet ikke om jeg kan gi så mange tips ang. dette, men jeg husker at vi slet litt med det da min hund var valp. Om hun ikke la seg ned var det å husje rundt i huset, leke, bite og sånn. Det er en del av hvordan det er å ha en valp, vil jeg si. Men så unge valper legger seg ofte til å sove etter en "hard" aktivitetsrunde? Fullt kjør, sove, fullt kjør, sove. Sånn er det.

 

Kanskje du kan rose ekstra når om du får henne til å sovne i kurven sin? Om hun trasser det, så gi henne strenge "NEI". Etter en stund vil det gå seg inn, vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar

Vær konsekvent. Dersom dere aldri gir dere, så forstår hun tilslutt at det ikke er noen vits i å "trasse". Valper og unghunder tester gjerne grenser ofte, og de gjør det med glede.

 

Med en GS ville jeg ikke gått for slite-ut-taktikken. Fordi det er allerede en aktiv jakthund fra før av, og det er ingen vits i å slite henne ut fysisk. Prøv heller hjernetrim som å søke etter godbiter (eventuelt kast maten hennes utover i gresset) i hagen og slike ting. Enkle små spor. En hund som er vant med å bli slitt ut fysisk hver dag vil fortsette å kreve det samme hele livet.

Det er forskjell på å slite ut, og å gå tur ;)

Lenke til kommentar
http://www.janfennellthedoglistener.com/ ser ut til å få helt utrolige resultater med sine metoder. Et av hovedpoengene hennes er at hunder ikke forstår menneskespråk, de kan i beste fall forstå hva vi mener utfra tonen. I stedet kommuniserer hun med hunder slik ulver kommuniserer med hverandre i naturen. Det går mye ut på å la hunden forstå sin rolle i "flokken", da vil den bli mye roligere enn når man prøver å kjefte på den i enhver situasjon.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...