Penrin Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Heisann.  Jeg holder på med en modell i 3DS, og skal da lage stoler i skinn. Har funnet texture, men hvordan lager jeg bumpmap av den? Noen som kan hjelpe meg med det?  Hvis dere trenger mer info, si ifra..  Mvh Penrin
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 Heisann  Åpne material editoren din ("M"), og velg det materialet som du skal ha pÃ¥ skinnstolene dine. Ser du lengre nede pÃ¥ material editoren din, sÃ¥ har du en liten sub-meny som heter "maps"; der ser du en liste av ting du kan bruke for Ã¥ endre materialet ditt. (Ambient color, Diffuse color, etc..) Litt nede pÃ¥ listen sÃ¥ finner du en som heter "bump"; den krysser du av og trykker pÃ¥ knappen ved siden av, som sannsynligvis stÃ¥r merket med "none". Da velger du "bitmap" helt oppe og finner fram bump-texturen din (dersom det er eget bitmap du skal bruke). Ellers kan du bruke de mapsa som discreet har laget til i 3dsmax.  Legger ved bilde.  Jeg hÃ¥per at det var dette du lurte pÃ¥ HÃ¥per det hjalp. Â
Penrin Skrevet 19. august 2007 Forfatter Skrevet 19. august 2007 Takktakk, men kan jeg bruke samme texturfil som bump?
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 Ja, det kan du.. Men resultatet kan variere. I et bump-map so blir bumpsa variert av hvor det er mørkt og lyst i bildet. Når det gjelder noe så enkelt som sofaskinn-textur, så tror jeg det går bra;)
Penrin Skrevet 19. august 2007 Forfatter Skrevet 19. august 2007 Takker! Da skal jeg teste det når jeg får pcn på plass igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå