Gå til innhold

Hvilke prosessor anbefaler dere til gaming?


sogveg

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvilke prosessor jeg bør kjøpe meg, har sett på 2 stk, til rundt 2000-2200 kr.

 

Den første er

 

- Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

 

eller den andre som er

 

- Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz, 1333FSB

 

Er det noen andre dere heller ville anbefalt?

og hva er forskjellen og hvorfor bør jeg kjøpe den dere mener?

 

Takker for alle svar!

 

Mvh

Sogneparty

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg lurer på hvilke prosessor jeg bør kjøpe meg, har sett på 2 stk, til rundt 2000-2200 kr.

 

Den første er

 

- Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

 

eller den andre som er

 

- Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz, 1333FSB

 

Er det noen andre dere heller ville anbefalt?

og hva er forskjellen og hvorfor bør jeg kjøpe den dere mener?

 

Takker for alle svar!

 

Mvh

Sogneparty

9298507[/snapback]

Det anbefales at du kjøper en E6850 viss du kun skal game og slike ting.

Men viss du er mer av den typen som kjører flere programmer om gangen bør du kjøpe en Q6600.

 

Jeg er selv en gamer, men da ikke av den sykt extreme arten, og kjøpte Q6600, har ikke fått den enda så kan ikke si noe. Men Hvis du ikke er extrem så holder en Q6600 i massevis.

Du får kanskje ikke brukt alle 4 kjernene, men i fremtiden vill de fleste CPU'er støtte dette og drive bedre på dette, selv om det da sikkert har kommet nye og mye bedre CPU'er, men slik er det dog i PC verden.

Lenke til kommentar

FlightSimulator og SurpremeCommander benytter alle 4 kjernene.

Mange spill som kommer i tiden fremover vil også utnytte 4 kjerner, men det tar litt tid før det blir helt mainstream. Her er Q6600 best.

 

Battlefield 2142 benytter 1. NFS Carbon benytter 1. Til disse er E6850 best.

Lenke til kommentar
Hvilken prosessor?

 

Er paven katolikk?

 

Er Norge en oljenasjon?

 

Q6600!

9299508[/snapback]

 

Det er egentlig tull. Det er ingen fasit på om man skal kjøpe Q6600 eller E6850 nå. Det spørs for eksempel på når man skal oppgradere neste gang, om man skal overklokke, om man spiller de nyeste spillene på maks osv. Det vil komme an på personen som skal bruke den.

Lenke til kommentar
Enig med WheelMan_92, husk bare på at quad blir VARM... men å klokke den til 3GHz er ikke noe problem. De fleste greier det på stock volt, og da blir ikke den fullt så varm :)

Hvor varm snakker vi? Sitter her med 1stk P4 Northwood og 1stk P4 Prescott, for å gi noe å sammenligne med... :)

Lenke til kommentar
Hvor varm snakker vi? Sitter her med 1stk P4 Northwood og 1stk P4 Prescott, for å gi noe å sammenligne med... :)

9299620[/snapback]

 

Netburst-arkitekturen er vel varmere enn C2D. Men det har vært en del varmeproblemer med de nyeste prosessorene også. Rammen rundt prosessoren har ofte fått en del av skylden for dette. En god kjøler og muligens ta en titt om den rammen er altfor skjev kan senke temperaturen ganske bra, i tillegg til god luftgjennomstrømning i kabinettet.

Lenke til kommentar

Hei, Jeg lurer også på det samme egentlig. Men hvem kommer til å vare lengst? Kommer quad til å bli integrert i flere spill som kan utnytte det ordentlig eller er det duo som kommer til å være best i noen månender til? Vil da helst at pcen skal vare lengst mulig før jeg må bytte den.

Lenke til kommentar

Jeg kjører min E6600 på 2,6ghz, jeg ligger bare på 30 grader på lite eller ingen load. under load kansje rundt 40 bare..

 

dvs at jeg fint kan kjøre den opp engod del til uten at det har noe å si for prosessorn sin del da eller?

 

 

PS

Ville nok gått for quad:)

Endret av Morthez
Lenke til kommentar
Enig med WheelMan_92, husk bare på at quad blir VARM... men å klokke den til 3GHz er ikke noe problem. De fleste greier det på stock volt, og da blir ikke den fullt så varm :)

 

men E6850 er ikke en dårlig prosessor det heller da ;)

9299290[/snapback]

Varm? Tja, min q6600 holder 33 grader idle på alle kjernene uten kabinettvifter på (dvs, bare cpu viften som går)

 

edit: stock kjøler seff.

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

Har litt delte meninger om du bør gå for quad eller dual, sitter selv i samme båt.

 

Det er svært få spill som støtter quad, eller dual i det heletatt enda så da vil det være fint med 600mhz mer.

 

Meeen så er quaden så billig den og, samt at en kan gjøre mye rart i bakgrunnen mens en spiller, og de spillene som faktisk støtter dual/quad tar helt av med denne prosessoren.

 

Sannelig ikke godt å si det her :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...