Gå til innhold

Dette med karakterer på QXL


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så vanskelig å gi andre en karakter etter handelen er fullført?

Når jeg har solgt noe, eller kjøpt noe, er det alltid jeg som må gi karakter først. Når jeg har gitt karakter, kan det hende hvis jeg er svært heldig, at jeg får karakter tilbake. Men det er ikke ofte.

 

Jeg har kjøpt en gjenstand hos en selger med 5 positive karakterer, ingen negative karakter og mange mange fullførte handler. Nå kan det hende selgeren får sin første negative karakter. Gjenstanden kostet bare 30 kr, så det er ikke snakk om så mye penger. Da jeg vant auksjonen, søndag 5 august, fikk jeg beskjed fra selger at frakten kostet 75,- I auksjon skrev selger 55,-

Jeg svarte på mailen, og spurte hvorfor selger plutselig forlangte 75 i frakt.

Fikk et surt svar tilbake: ok 55, men da ikke med hurtig post.

Jeg overførte pengene til selgers konto samme kveld, og sendte en mail til selger at jeg hadde betalt, og takket for handelen. Mer har jeg ikke hørt. Snart er det gått 2 uker. Derfor vurderer jeg å gi selger negativ karakter. Dårlig kommunikasjon, øker prisen på frakt etter auksjonslutt og holder pakken igjen. Om den noensinne blir sendt da.

Nå er bare problemet, at gir jeg selger negativ, får jeg garantert negativ karakter av selger. Jeg har som sagt få karakter, selv om jeg har mange fullførte handler, så vet ikke om jeg har råd til en negativ karakter. Det kan jeg straffes for senere, ved at folk ikke legger inn bud på mine auksjoner.

Irriterer meg også over at QXL sletter kommentarene etter noen måneder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk et surt svar tilbake: ok 55, men da ikke med hurtig post.

9295840[/snapback]

 

Synes ikke dette svaret virker så surt. Snaut, ja, men man er ikke nødvendigvis bitter selv om man ikke har smiley til slutt.

 

Jeg har vært gjennom en ca. femten handler, og aldri hatt noe karakterproblem. Men dette kommer vel an på hva du kjøper.

 

Gi det litt mer tid, foreslår jeg. Landet er jo akkurat i gang med å komme seg etter ferien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...