Gå til innhold

Telenor som har sperret steam etc.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet du hvordan, så bare kom med det:)

9303832[/snapback]

 

Nå er det en stund siden jeg har vært inne på telenorrouter'n min, og jeg sitter på kabel fra get nå, så det blir sånn "omtrent"-instruksjoner.

 

Gå inn på http://10.0.0.138 i nettleseren din. Det bør gå greit uten passord, men dersom du blir spurt om det, prøv admin, system, blank, default.

 

Deretter skal du ha noe ála

Wan settings

Internet settings

adsl settings

en av disse.. da bør brukernavnet poppe opp med en gang, og passordet i "maskert felt".

 

Ellers kan jeg nevne at første gangen "hans hansen" registreres som navn, blir som regel brukernavnet automatisk h-hans. så om moren din heter "kari nordmann", kan du prøve k-nord. Lykke til!

Lenke til kommentar
Vet du hvordan, så bare kom med det:)

9303832[/snapback]

 

Nå er det en stund siden jeg har vært inne på telenorrouter'n min, og jeg sitter på kabel fra get nå, så det blir sånn "omtrent"-instruksjoner.

 

Gå inn på http://10.0.0.138 i nettleseren din. Det bør gå greit uten passord, men dersom du blir spurt om det, prøv admin, system, blank, default.

 

Deretter skal du ha noe ála

Wan settings

Internet settings

adsl settings

en av disse.. da bør brukernavnet poppe opp med en gang, og passordet i "maskert felt".

 

Ellers kan jeg nevne at første gangen "hans hansen" registreres som navn, blir som regel brukernavnet automatisk h-hans. så om moren din heter "kari nordmann", kan du prøve k-nord. Lykke til!

9303879[/snapback]

 

Der fant jeg det ja :)

 

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Det kan se ut som Telenor blokkerer all tilgang til BF2-servere på Gotland for meg, jeg kan ikke en gang pinge dit med CMD. Jeg har ikke funnet noen virus/annet dritt enda. Noen som har noen tips?

9304177[/snapback]

 

Spørsmålet er hva Telenor har funnet, det ble lagt ut en link på forrige side hvor du tydligvis kan logge deg inn for å sjekke / åpne linja.

 

Forøvrig kan en kjapp modem/ruter restart ofte løse mye rare ting..

 

Edit;

 

Beklager, linken var vist i denne tråden:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=814233

Endret av Vannpistol
Lenke til kommentar

]Dette skjedde jo etter at jeg koplet opp en pc med fullt av virus osv.

9296273[/snapback]

Her har du nok gitt oss forklaringen. Telenor har ganske enkelt redusert intertilgangen din slik at du ikke ødelegger for alle andre på internett. Ring Telenor, oppgi brukernavn og telefonnummer. Eller se på den mailkontoen dere fikk ved tegning av abonnementet. Brukernavn/passord har du på brevet Telenor sendte deg/dere når avtalene om Internett ble inngått.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...