Gå til innhold

Erfaringer med Pixmania og ComputerCity?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Pixmania er raskt, billig og enkelt. Superfast levering :D

 

A+  :w00t:

9287237[/snapback]

også fransk og du må betalle toll på alle varer over 200kr :ph34r:

(viss vi snakker om butikken i prisguiden)

Endret av VikinGz
Skrevet (endret)

Brukererfaringer:

 

Pixmania

 

Av ren nysgjerrighet.. er det Samsung 226BW du skal kjøpe? Hvis du skal det så burde du vurdere 226CW. Har blitt skrevet en del om at 226BW leveres med forskjellige paneler og at kvaliteten er varierende. 226CW er Samsungs forsøk på å rette dette opp. Så vidt jeg husker så har 226CW orginale Samsung-panel. Om det er en annen skjerm du tenker på, så ikke tenk på det..

Endret av Afseth
Skrevet
Pixmania er raskt, billig og enkelt. Superfast levering :D

 

A+  :w00t:

9287237[/snapback]

også fransk og du må betalle toll på alle varer over 200kr :ph34r:

(viss vi snakker om butikken i prisguiden)

9287363[/snapback]

 

Javel? Og det er du helt sikker på?

 

http://www.pixmania.com/no/no/faq-3-6--hvo...orsk-momsy.html

 

Jeg blei oppmerksom på dette da en bekjent fikk et kamera til 2700 rett i posten uten å gå gjennom tollen. Altså 2700 som prisen var på siden var den han betalte.

Skrevet (endret)
Pixmania er raskt, billig og enkelt. Superfast levering :D

 

A+  :w00t:

9287237[/snapback]

 

Ikke min erfaring. Jeg har ventet i over 8 dager på 1 vare som var på lager:(

 

Edit: Men billig:)

Endret av powderdays
Skrevet

Bestilte en iPod Nano fra ComputerCity i fjor, siden de var billigst. Den kom like kjapt som alle andre seriøse websjapper jeg har brukt. Har ikke bestilt noe mer fra dem dog.

Skrevet

Prisene på Pixmania er inklusive norsk mva, som nevnt ovenfor.

 

Og de har tydeligvis endret rutinen med innkreving fra at transportør håndterer dette, til at de håndterer dette selv. En sterk forenkling for kundene fra tidligere.

 

Da er det bare en ulempe ved å handle hos Pixmania igjen, nemlig at alle returer må til Frankrike, og usikkerheter knyttet til reklamasjonstid/garanti og håndtering av disse (EU regler gjelder dog, noe som gir angrerett og minimum 2 års reklamasjon). Jeg har tidligere sagt at varene burde være en del billigere hos Pixmania før man kjøpte der. Nå vil jeg si at prisforskjell på 400 - 500 kr som i dette tilfellet kan gjøre det fornuftig å kjøpe hos Pixmania.

 

Ellers er jeg godt fornøyd med leveringstid etc på de få tingene jeg har kjøpt hos Pixmania.

Skrevet

Vel vel. De sender deg returlapp ved retur så det er ikke akkurat mye stress. Men ja, det er alltid lettere å holde ting innen for landets grenser hvis det er en vare som har god sjangs for å bli feil med.

Skrevet

Jeg skal også kjøpe 245B og lurer på dette. Har selv hatt en del returer til pcutstyr.no Hos dem fikk jeg tilsendt returlapp med ferdig betalt frakt. Når jeg leser pixmania sine betingelser er det du som skal betale frakt ved feil. Men om man følger norsk forbrukerlov eller EU sin er ganske viktig. Norge ligger en del over EU i forbrukerrettigheter. En ting er å kjøpe en CD fra utenlandsk butikk, men en skjerm til over 4000 er litt annerledes.

Skrevet

Dersom en nettbutikk innenfor EU tilbyr produkter til norske kjøpere, så er de forpliktet til å følge den norske forbrukerkjøpsloven i.o.m. at Norge deltar i EØS. Er noe usikker på dette med frakt ved en reklamasjonssak, mener å huske at partene betaler én vei hver. Mange firmaer velger allikevel å betale begge veier for kunde da det er god service.

Skrevet

@Nuffern:

 

Tror faktisk at du har helt rett i det at norsk lovgivning gjelder når salget tydelig retter seg mot norske forbrukere. Men mener at i et eventuelt tvistespørsmål er det f.eks. franske forbrukermyndigheter som må følge opp saken. Og da er man med en gang i en litt mer komplisert situasjon

 

Ellers sier norsk lovgivning, forbrukerkjøpsloven, at ved reklamasjoner skal dette skje uten kostnad for kjøper. § 30, første avsnitt.

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Så ved reklamasjoner skal selger dekke frakt begge veier.

 

Hadde en sak med Itbutikken på dette for mange år siden.

Skrevet (endret)

Jeg er klar over at det er det som står i loven, men jeg mener å ha lest at med hjelp fra Elektronikkbransjen har man kommet til enighet om at man deler kostnadene ved frakt. Greide ikke å finne hvor jeg har lest dette, men jeg kommer til å oppdatere innlegget dersom jeg finner ut av det. Hvis ikke kan dere bare se bort fra dette innlegget..

Endret av Nuffern
Skrevet
Pixmania er raskt, billig og enkelt. Superfast levering :D

 

A+  :w00t:

9287237[/snapback]

 

A+? Det samsvarer ikke med snittkarakteren i webshopguiden.

 

Styr LANGT UNNA Pixmania.

Skrevet
Pixmania er raskt, billig og enkelt. Superfast levering :D

 

A+  :w00t:

9287237[/snapback]

Helt til du trenger service, eller sende noe tilbake på garanti/reklamasjon... De aller fleste webshopper klarer å levere raskt, og da blir kunden "superfornøyd". Det er ingen kunst. Men Pixmania klarer ikke alltid det heller. Les webshoperfaringene, så finner man ut at man kanskje bør styre unna Pixmania.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...