Gå til innhold

trygt å kjøpe 360 nå?


olakjell123

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en av de få som ikke har anskaffet meg Xbox 360 enda.. tro det eller ei..

men nå som det kommer så mange bra spill fremover,, Halo 3, Bioshock, mass effekt osv osv.. så tenkte jeg å kline til med en premium.. :)

 

men det eneste som bekjymrer meg er disse problemene microsoft har hatt med overoppheting osv..

 

Det jeg lurer på er om det er trygt å kjøpe 360 nå? med tanke på om disse problemene er utbedret.. det frister ikke å kjøpe en 360 nå og levere den inn om 3 mnd og vente èn mnd for å få den tilbake..

 

hvordan er bruktmarkedet med tanke på disse problemene? smart å kjøpe en billig men brukt maskin?

 

på forhånd takk.. :):thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De maskinene som selges her i Norge for tiden er fremdeles av den gamle typen med hardwareproblemer.

 

Ville ventet en stund til. Når folk i Norge begynner å rapportere om at de har HDMI-port på konsollet sitt, da er nok tiden inne.

 

En fordel med brukt konsoll er jo at du kan ha det en stund mens du venter på at de nye xbox360ene skal komme i butikkene og deretter bare selge det videre igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Microsoft har vel begynnt å sette inn nye kjøleribber i enkelte 360-er (link), men vet ikke om dette går for alle. De har iallefall ikke begynnt med 65nm chips ennå, så det er fortsatt endel varmeutvikling i 360-en. Jeg har dog ikke merket stort til det, har hatt min 360 siden 2. desember uten problem.

 

Nå går det dog rykter om at Microsoft vil annonsere en prisreduksjon på Xbox 360 i Europa under Leipzig Games Convention som blir avholdt fra 23. - 26. august, så det kan være greit å vente til da, og se hva som skjer. Og hvis du ikke orker å vente, så selger Expert den til 2839,-, noe som er et par hundre kroner billigere enn de fleste andre.

Lenke til kommentar
Som nuker seier, står den fint og luftig er det ingen problem.

9283122[/snapback]

 

Mener dere da at ingen av de som har opplevd RRoD har hatt xboxen sin stående fint og luftig?

 

Jeg kan ikke motbevise det dere i så fall sier, men jeg tviler på at det medfører riktighet.

 

Men dere har nok rett i at sannsynligheten for å få RRoD er større hvis den ikke får nok kald luft.

Lenke til kommentar
har hørt og lest at den nye Elite kommer med mindre areal på prosessoren.. 65 nm? men den koster en DEL mer... og jeg trenger ikke HDMI

9283119[/snapback]

 

Det som vi i dag kaller Xbox Premium vil også bli solgt med HDMI port etter hvert. Det er allerede flere som har fått kjøpt seg Xbox Premium av den nye typen med HDMI-port.

 

Så du trenger ikke betale noe ekstra for å få HDMI faktisk, når de nye konsollene kommer i butikkene så vil det være med HDMI port både på elite og premium utgavene.

Lenke til kommentar

oki... tror jeg venter til den messa er ferdig med tanke på prisreduskjonen. :cool:

har HD projektor og har prøvd både HDMI og component.. vil ikke si at det er så stor forskjell.. er vel helst lyden man merker forskjell på når man bruker HDMI.

 

valget står bare mellom å kjøpe brukt eller ny da.. dette får jeg selv avgjøre hvis det eventuelt blir noen prisreduksjon i fremtiden..

 

har dere noen tips om spill da?

 

halo 3, forza 2 og gears of war er bankers!

 

Tusen takk for mange informerende svar..

Lenke til kommentar

Angående nok luft er det vel tilfeldig. Har hatt to stykker, stått på nøyaktig samme sted med god lufting på alle sider. Den første varte ett døgn før RRoD ankom, den andre har gått i noen måneder uten noen form for problemer.

 

Ville ventet litt, til HDMI kom som standard og kanskje bedre kjøleribber er på plass. Skulle du kjøpe nå og få problemer er du jo godt dekket av garanti, men tiden det tar før du får den fikset er jo en annen sak.

Lenke til kommentar
Har hatt min 360 nå i nærmere 2 år, og har ennå ikke hatt et eneste problem med den. Min står ganske luftig, og det har aldri vært tegn til overoppheting. Du kan nok trygt gå til innkjøp av konsollen din uten å måtte uroe deg altfor mye. :)

9283616[/snapback]

 

Samme med meg, jeg fikk min Februar 2006, Ingen problemer, Jeg lar den stå ganske luftig, men ikke noe mer enn at jeg har den i hylla under tvn,

 

Mange av de som har fått problemer (sikkert ikke alle) har sikkert hatt boxen på veldig lenge, og i prinsippet så liker ingen elektriske ting å stå for lenge på.

 

Edit: Kjøp en nå. Halo 3, skate, mass effect, Bioshock(utrolig demo)kommer nå i høst pluss at forza 2 og Gears of war allerede har vært ute lenge.

Løp å kjøp

Endret av teekej
Lenke til kommentar

Hvordan er det med denne 65nm-greia? Har ikke fått med meg noen ting der. Er det en CPU arkitektur som gir fra seg mindre varme? Når skal dette lanseres? Og ang. oppdatert hardware; kommer Elite-boksen med top-of-the-hylle hardware, eller har den lik innmat som alle de andre Xbox 360‘ene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...