Gå til innhold

Lnege leve Grådigheten!!


Buzz76

Anbefalte innlegg

Har sett meg lei på bruktmarkedet her i landet. Om det er hardware.no el qxl.no, så er prisene på brukt datautstyr ren og skjær "ripoff".

 

 

F.eks:

"Kortet kjøpte jeg for 1.5 år siden og da var prisen 3500,-. Selger det nå for kun 1500,- !!"

 

og så er ny pris i dag 1600,-...

 

UTALLIGE med slike eksempler :evil:

 

Solgte selv 2 stk Voodoo2 kort 12MB Righteous3D kort for 2 år og et par mnd siden, med alle spill, kabler og originalembalasje. De var brukt ca 1 år. 300,- pr stk tok jeg.

 

Nå nylig ville jeg kjøpe ett selv (Voodoo2 12MB) kun for nostalgien i det... putte det i en eldgammal dritmaskin...

90% av tilbudene jeg fikk, skulle ha over 300,- for kortet!! Uansett hva som fulgte med el ikke.

Disse kortene er ikke brukende til noe som helst i dag... annet enn å spille Q2. Du får nye kort til 3-400,- som doser Voodoo2.

Og allikevel... :shrug:

 

Jaja... noen må jo betale for dette... at prisen for brukt er det samme som nytt, viser jo at noen stakkarer blir lurt og punger ut.

 

Men jeg synes dette er samme gnierkulturen som man ser kålhodene på tinget viser. :grumpy:

 

Jeg ville bare ha det sagt. Selv prøver jeg å gi faen. Skal jeg ha noe, så kjøper jeg nytt. Titter av og til innom bruktmarkedet for å sonere terenget. Det KUNNE jo hende at folk ble fair...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig!

 

Problemet er at de fleste på bruktmarkedet.no er såpass smarte at de gjennomskuer lure-tilbudene. De gode tilbudene blir solgt, men de dårlige bare hoper seg opp og blir liggende i evigheter. Ingen kjøper søppel for gull.

 

Problemet på Qxl er det motsatte, nemlig at det er så mange dumme kjøpere at folk får solgt hauger av søppel alt for dyrt. Dermed stimer det til med folk som vil tilby søppel og rask.

 

Jeg mener at man bør selge til fornuftge priser slik at man har sitt på det tørre, og ikke får sure tilbakemeldinger om folk som føler seg lurte. Det er jo bare så mye deiligere å få litt mindre penger for varene og vite at salget er ute av verden og ingenting overhengende fare for å få sure tilbakemeldinger fra kjøpere.

Lenke til kommentar

Godt å høre at man ikke er alene :)

 

Blir så utrolig provosert av enkelte tilbud... og så utrolig oppgitt... når folk tilogmed BYR på overpriste varer.

 

Det skjer jo til ogmed at CPUer som er overklokket og brukt ett års tid går for MER enn hva www.komplett.no (f.eks) tar for en splitter ny!!

 

Tips: Prøv å kjøp en P3 6-700MHz CPU på bruktmarkedet.

Du kan like godt kjøpe et billig HK og CPU/RAM... blir ikke så mye dyrere.

Greit at de er skjeldne... men haLLO??

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enige med Helge…ehh mener Buzz76 he he…. :-?

 

Personlig så har jeg solgt en del datautstyr på QXL. Det meste er dessverre litt overpriset, men så lenge man ikke overdriver, eller lyver om produktene man selger synes jeg det er helt greit å selge til ”litt” over pris. Det er jo tydelig at spesielt QXL har utviklet seg til selgers marked, og at det er svært vanskelig for kjøper å gjøre noe virkelig gode kupp.

 

Et lite tips når det gjelder kjøp på QXL: Følg med på auksjonen, hvis det ikke kommer inn noen bud så la den gå ut. Ta deretter kontakt med selger og tilby han/hun en pris under minstepris. Dette har jeg selv forsøkt med positivt resultat.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke enige med Helge…ehh mener Buzz76 he he…. :-?

 

javel...? :roll:

 

Personlig så har jeg solgt en del datautstyr på QXL. Det meste er dessverre litt overpriset, men så lenge man ikke overdriver, eller lyver om produktene man selger synes jeg det er helt greit å selge til ”litt” over pris. Det er jo tydelig at spesielt QXL har utviklet seg til selgers marked, og at det er svært vanskelig for kjøper å gjøre noe virkelig gode kupp.

 

Et lite tips når det gjelder kjøp på QXL: Følg med på auksjonen, hvis det ikke kommer inn noen bud så la den gå ut. Ta deretter kontakt med selger og tilby han/hun en pris under minstepris. Dette har jeg selv forsøkt med positivt resultat.

 

Vet ikke om dine priser, men når en selger skal ha tilnærmet ny pris for ett produkt han har brukt over lengre tid, overklokket eller ikke, så vil jeg si han overdriver. Men som sagt, det er jo tullinger der ute som faktisk byr på disse produktene...

Det er jo også unntak... Det ER folk som skal ha en fair pris i utgangspunktet, når da folk byr som gale på en auksjon... så... jaja :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...