Gå til innhold

Samsung LCD/Plasma, noe av det beste?


Anbefalte innlegg

Bestilte meg i går en Sony D3000 46" LCD skjerm etter å ha sittet noen timer på nett og lest litt om LCD/Plasma, HD, og alt det styret.

 

Ble litt i tvil på valget i dag, så jeg dro ut en tur i Trondheim, og så på flatskjermer på 3 forskjellige Expert butikker, 2 Lefdal, 1 Elkjøp og 1 Siba. Tenkte å se hvordan LCD var i forhold til plasma, Full HD vs HD ready osv. Men det som skjedde var at jeg ble helt betatt av alt av Samsung skjermer, både LCD og Plasma. I forhold til de andre merkene som hang der så var alle skjermene til Samsung full av farger og mye mer lyssterk.

Dette kommer selvfølgelig fra en person med liten/ingen kunnskap ang. flatskjermer, men Samsung skjermene skilte seg så virkelig ut etter min mening.

Først tenkte jeg det muligens bare var de butikkansatte som ikke hadde stillt de andre TV'ene rett, men det var slik i alle butikkene jeg var i.

Jeg synes det var litt rart, for ingen tester av Samsungskjermer jeg har sett på nett nevner lysstyrke og kontrast som noe Samsung har bedre enn andre.

 

Hva tror dere? Har jeg bare vært uheldig og sett samsungskjermer fra sin beste side og andre merker fra sin værste eller er Samsung et meget bra TV merke når det kommer til flatskjerm?

 

Min Sony er iallefall avbestilt, da den jeg så utstilt i butikk var så lyssvak at hvitt ble nærmere grått.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble så forelska i en viss TV jeg så i butikken at jeg likesågreit bestilte den:

 

http://www.hjemmekino.no/database/tvinfo.a...r=443&view=spec

 

Den skilte seg så voldsomt ut fra alt annet at jeg ikke kunne motstå :)

Kosta desverre 10.000 mer enn jeg hadde originalt tenkt å brukt på TV, men da får man heller kose seg en måned med makaroni og knekkebrød foran en skikkelig TV :)

 

Skal bli godt å bytte ut den gamle trofaste CRT'n.

dsc00287zq4.th.jpg

Endret av apollox
Lenke til kommentar

ja dette er jo en god TV dette også:)

 

Men bare så du vet det så er det et faktum at sony D3000 bedre på både kontrast og sortnivå enn denne samsungen:) Viser vel at det man ser i butikkene ikke alltid er objektivt.

 

Tatt fra avforum.no:

først er kontrast, så sortnivå.

 

Sony KDL-40D3000: 535:1 og 0.5 cd/m2

 

Samsung LE40M87(86)BD: 490:1 og 0.6 cd/m2

 

edit: og btw: på kontrast er mer bedre, på sortnivå er mindre bedre, men det er jo ikke store forskjellen.

Endret av Reite
Lenke til kommentar

Rart at de ikke skal klare å kalibrere alle TV'ene i butikken skikkelig da. Virka jo nesten som om de promoterte Samsung foran alt annet.

Sony D3000 ble grågul og kjedelig i forhold til samsungen. Tilogmed en av Pioneers 50" plasmaskjermer i 40-50.000kr klassen, som jeg har hørt skal være noe av det ypperste innen flatskjermer ble kjedelig i forhold. Totalt subjektivt selvfølgelig, men for meg virka det virkelig slik. (og nei, det var ikke noe Samsung fanboy tendenser på meg, siden jeg gikk inn i butikken håpende på at Sony skjermen skulle få meg til å sikle)

Lenke til kommentar

pioneer sin nye generasjon plasmaskjermer har dette:

 

Pioneer PDP-428DX: 2400:1 og 0.05 cd/m2

 

Så ja, det er ene og alene dårlig kalibrering, for det er ingen tvil om at pioneer sin 8. generasjon er veldig mye bedre en alt annet.

 

Den samsungen du har bestill har visst litt problemer med litt røde toner.

 

Du kan egentlig lese selv her:

http://avforum.no/forum/kalibrering-tweaki...gstips-m-m.html

Endret av Reite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...