Gå til innhold

Poker - Regler - verdier&blinds


m4nia

Anbefalte innlegg

Jeg spiller ofte poker med kompiser. Vi pleier å spille med et pokersett som har verdiene 1 - 5 - 10 - 25 - 100, men vi pleier å bytte 1-er sjetongen med 50.

Vi starter ofte med rundt 800 i verdi totalt, og pleier å være mellom 5-10 personer.

 

Har dere noen forslag til hvordan vi kan spille dette med 1 - 5 - 10 - 25 - 100 i verdi på sjetongene. Og hvordan vi skal fordele oss på bordene.

 

F.eks. hvis vi er 10 stk, eller hvis vi er 8 stk etc.

 

Pleier _ALLTID_ å bli rot i reglene når vi spiller. Hvor ofte er det naturlig å øke blinds, og hvor mye bør blindsene øke for hver gang. Har hørt at det er bra å starte med 1500 i verdi.

 

Takker :)

Endret av m4nia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, når vi spiller bruker vi

de røde er 5 i verdi, starter med 10 røde, verdi: 50

de grønne med verdi 25, starter med 4, verdi : 100

De blå med verdi 50, starter med 2, verdi : 100

De svarte med verdi 100, starter med 2, verdi 200

 

Samlet 450, dette har vi alltid brukt. Og det fungerer bra. Blindsøkning hvert 15 min (vi spiller tregt, mye snakking). Dobler blinds for hver gang til en max sum som vi bestemmer før start, f.eks 200-400.

Lenke til kommentar

Men:

 

Den som har big-blind, er den som "snakker" sist før floppen, mens dealer er den som snakker sist etter floppen.

 

Hvis da dealer har big-blind, vil jo dealer få fordelen gjennom hele hånden da?

 

Vil det da ikke være naturlig at dealer har small-blind?

 

Hehe... som sagt, dette diskuteres mye :p

Lenke til kommentar
Men:

 

Den som har big-blind, er den som "snakker" sist før floppen, mens dealer er den som snakker sist etter floppen.

 

Hvis da dealer har big-blind, vil jo dealer få fordelen gjennom hele hånden da?

 

Vil det da ikke være naturlig at dealer har small-blind?

 

Hehe... som sagt, dette diskuteres mye :p

9283070[/snapback]

 

 

Hmm.. Nå gjør du meg bare veldig usikker her. Jeg er 90 % sikkert på at der er dealer som har bigblind assa... Mener jeg har sett d på EPT

Lenke til kommentar
Men hva er det vanlige å starte med, f.eks. i starten av WPT

9271204[/snapback]

I starten av store turneringer er det vanlig med 1000, 1500 eller 10000. Hvor mye man starter med har ikke så utrolig mye å si siden man tilpasser hva blindsa starter på til hva man har av chips. Finnes også flere turneringsprogrammer rundt omkring. Har ikke tid til å finne nå, men det er bare å google litt :)

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...