Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installering av XP


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en harddisk det allerede er lagt inn xp på, men denne harddisken skal jeg flytte over til en annen pc( dvs pcen den stod på er ødlagt og kan ikke brukes lenger)

Her kommer selv problemet: Når jeg velger og innstallere xp får jeg denne erroren: Setup could not find any discs blabla. BIOS registrerer harddisken så jeg tviler på at det er noe galt med den. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Evt en måte og få sletta innholdet på harddisken på? Kan ikke koble den til en pc og slette det manuelt derfra grunnet at jeg ikke har tilgang til flere pcer.

På forhånd, takk!

Er btw en Raptor 150 gb det er snakk om(den med vinduet, vet det er harry)

Endret av Abbono
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.... får jeg denne erroren: Setup could not find any discs blabla. BIOS registrerer harddisken  .... Er btw en Raptor 150 gb det er snakk om ...

9267630[/snapback]

SATA-harddisker trenger egne drivere på enkelte hovedkort. Normalt forventes det et driverne er tilgjenglig på diskett. Installasjonen vil be deg taste F6 for å laste inne scsi-drivere. Det er på dette punktet SATA-driverne legges inn.

Lenke til kommentar
.... får jeg denne erroren: Setup could not find any discs blabla. BIOS registrerer harddisken  .... Er btw en Raptor 150 gb det er snakk om ...

9267630[/snapback]

SATA-harddisker trenger egne drivere på enkelte hovedkort. Normalt forventes det et driverne er tilgjenglig på diskett. Installasjonen vil be deg taste F6 for å laste inne scsi-drivere. Det er på dette punktet SATA-driverne legges inn.

9268200[/snapback]

Takker, skal få prøvd dette. Har ikke diskettstasjon akkurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...