Gå til innhold

Trådløs tastatur og mus for Linux (ubuntu)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om en billig trådløs mus og tastatur pakke som fungerer sammen med linux? Først og fremst ubuntu.

 

Rekkevidde trenger ikke være lengre en 4-5 meter. Jeg skal bruke det sammen med en Pc som skal stå koblet til TVen.

9265089[/snapback]

Har enda ikke funnet noe som ikke funker, dog, har ikke testet all verden, men noe har det nå blitt (kubuntu)

 

Jeg vet ikke hva du legger i veldig rimelig, men personlig ville jeg ha gått for dette :

https://prisguiden.no/product.php?productId=77783 (564.-)

i_335466-564x376.jpg

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Har enda ikke funnet noe som ikke funker, dog, har ikke testet all verden, men noe har det nå blitt (kubuntu)

 

Jeg vet ikke hva du legger i veldig rimelig, men personlig ville jeg ha gått for dette :

https://prisguiden.no/product.php?productId=77783 (564.-)

i_335466-564x376.jpg

9317846[/snapback]

 

Det virka bra, funker hutigtaster å slikt og eller? Hadde vært konge om play, pause osv funka i VLC. Gjør livet litt lettere ;) Ellers er det ikke noe must. Jeg gidder bare ikka dra på et tastatur som er ledning på.. Alltid noen som snubler i det osv..

Lenke til kommentar

Jeg er også på utkikk etter et trådløst sett som skal brukes på en PC med Kubuntu.

Den pc'en Kubuntu skal inn på, skal stå i et skap, omtrent tre meter og hundre og åtti grader fra nesa mi, altså bak meg.

Jeg har et gammelt trådløst sett i dag (Logitech etellerannet jeg kjøpte i 2002), men det finnes ikke rekkevidde på det, er godt under 1 meter.

 

Er det sånn og forstå at trådløse enheter som ikke bruker bluetooth, må ha nærmest direkte siktlinje til basen for å virke; altså vil ikke en base som står i skapet tre meter bak meg fungere med annet enn bluetooth?

 

Bluetooth-sett er jo relativt dyre i dag, og siden PC'en kun skal brukes til xterms, surfing og email, har jeg ikke behov for fjørten fancy multimediaknapper og LCD-display.

 

Finnes det noe brukande til under 400,- tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...