Gå til innhold

Panelguide til Samsung 226BW og 226CW


Skagen

Anbefalte innlegg

Ja, det første du burde prøve er å gjøre den kalibrasjons-veiledningen i MagicTune og se om det hjelper.

Jeg har ikke prøvd å endre fargeprofiler i Windows, eller prøvd de kalibrasjons-guidene jeg lenker til i førstepost. Men jeg vil tro det bare er å prøve seg fram med guidene for de ulike panelene og se hvilken som gir best resultat. Gir kalibreringen dårligere resultat enn default er det jo bare å resette skjermen og kalibrere for en annen paneltype. :)

Du kan også laste ned og prøve fargeprofiler for forskjellige paneler.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja vel? Betyr Slovakia utelukkende C-panel? Jeg bestilte en CW, som etter ryktene garanterer S-panel, og denne var visst produsert i Slovakia.

9390226[/snapback]

 

Får håpe for din del at det er i Slovakia den er sett sammen, men at panelet er produsert hos Samsung. Det er vel berre panelet som er den kritiske del i en skjerm(?) Resten av skjermen, instruksjonsbøker, kabeler oa. er nok produsert i Europa for lavere transports kostander mm. (egentleg berre en antakelse/tipping fra mi side)

Lenke til kommentar

Jeg har uansett brukt angreretten! :) Var ikke fornøyd i det hele tatt. Har blitt dritt lei samsung slik de holder på. At det skal være lotto når man bestiller en vare er jo forkastelig! Og jeg har mine tvil om at det såkalte "s-panelet" som er garantert i CW versjonen, er det samme panelet som er i BW versjonen (s-versjonen selvsagt). Vurderer nå å boikotte Samsung og gå for et helt annet merke...

Lenke til kommentar

Det har etterhver blitt fler og fler som klager over fargene på CW modellen, og enten operere Samsung igjen med paneler fra andre produsenter, eller så er det paradoksalt nok det bedre baklyset (wide-gamut) som forvrenger fargegjengivelsen på panelet.

 

Franske Lesnumeriques.com har en side-by-side sammenligning av 226CW & 226BW

 

Selv etter kalibrering har CW lett merkbare fargeavvik. (En DeltaE verdi på 3 eller mer er et synlig avvik)

 

 

Samsung tok bort all panelidentifikasjon fra klistremerker og hemmelige menyer etter at 'panel-lotteriet' ble kjent. De går vel ut i fra at det folk ikke vet, har de heller ikke vondt av.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

For de med 226BW, sjekk:

http://www.hardforum.com/showpost.php?p=10...;postcount=2285

for en kodebekrivelse

 

Jeg kjøpte idag en 226BW og har fått bekreftet at den har S-panel.

 

Jeg er dog skuffet over baklyset. Kan noen si meg om 226CW er bedre på dette, eller er 226CW bare en "226BW garantert med S-Panel"

 

Min gamle HP L1940 hadde ikke noe problem med baklys... (Har denne kanskje en annen paneltype?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...