Gå til innhold

103,8 volt mellom pc og forsterker


Anbefalte innlegg

Jeg er slettes ikke sikker, hvaslags støy er det du hører? er det en during (50Hz) eller er det mer piping? Og har du volumet ut fra pc'en på maks?

Det kan nok løses med et galvanisk skille på lydkabelen, men jeg aner ikke hvor du kan få kjøpt det i norge. det går ann å lage selv men da vil du få dårligere lydkvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er slettes ikke sikker, hvaslags støy er det du hører? er det en during (50Hz) eller er det mer piping? Og har du volumet ut fra pc'en på maks?

Det kan nok løses med et galvanisk skille på lydkabelen, men jeg aner ikke hvor du kan få kjøpt det i norge. det går ann å lage selv men da vil du få dårligere lydkvalitet.

9257608[/snapback]

 

det er i hovedsak veldig ujevn "during"

 

har 2 x12" rockfordfossgate subwofere som jeg ikke får brukt til annet en tv'n kjipt.... bortkasta... :no:

Endret av just_me
Lenke til kommentar

Den spenningen er helt normal. Det kommer av noen filterkondensatorer i PC'ens strømforsyning. Derfor heter det at en PC egentlig bør jordes.

 

Når du trekker en ekstra jordledning får du jordsløyfe, og det gir masse støy. Beste løsning er å bryte signaljord med trafo eller optoisolering, men vet ikke hvordan det bør ordnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...