Gå til innhold

Kan jeg ha "fast" ulr adresse uten frames?


Anbefalte innlegg

Fan ikke noe om dette. Men lurer på om det er mulig at det står samme url i adresselinjen hele tiden, uten å bruke frames?

 

Med dette mener jeg at om en er på en side som f.eks heter www.kaffekopp.com, og trykker på en lenke, så vil det fortsatt stå www.kaffekopp.com i adresselinjen. Ikke www.kaffekopp.com/****.php

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg lagde en side i frames var det fortsatt mulig å bruke tilbakeknappen. Eneste grunnen til at jeg vil det, er at det ser litt mer ryddig ut mener jeg da

9254828[/snapback]

 

:hmm:

 

Jeg tror heller du skal satse på å lage litt ryddige url'er. Som at når du er på siden med forum så er adressen http://www.domene.com/forum/ osv. Det vil være umulig for søkemotorer å indexere en portal der alle sider har samme url og det vil være like umulig å lage bokmerker til noe annet enn forsiden din og linker fra andre nettsteder til andre sider enn forsiden din for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Sant at det er lettere å linke til sider. Men det er ikke umulig. For det går jo å høyreklikke på link til siden å velge copy link location;)

 

Men spørs om det blir best å ha ryddige url'er da.

9254984[/snapback]

Hvis linken til siden din alltid er www.example.org, så vil du aldri få opp noen annen link ved å høyreklikke og velge copy link location (hvis du bruker en annen løsning enn frames, that is).

 

Legg fra deg tanken med en gang. Jeg kan garantere deg at du vil miste en mengde besøkende som synes det er en pain in the ass å ikke kunne lagre riktige sider i favorittene sine, og å bruke tilbakeknappen, eller å kopiere linker for den saks skyld. Det er en dustete idé, og det skaper kun problemer for de som besøker siden din. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...