Gå til innhold

Virus på Logmein klienten?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har i dag og i går fått advarsel fra AVG antivirus (Free) at jeg har fått viruset Obfustat.EVN på fila x86_LMlmirr.dll som ligger i mappen brukt av logmein. Har fått dette på to maskiner som begge har AVG og Logmein installert. Har prøvd å reinstallere Logmein, men får likevel virus på den fila. Har søk gjennom maskinen og finner ikke noe annet. Er det flere som har dette problemet? Er det en feil i definisjonsdatabasen til AVG?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
......... Logmein er vell ikke en trojaner om jeg tør spørre? Synes du det var rart i så fall at det ble oppdaget som en trojan?

9254287[/snapback]

 

Nei, Logmein er et system for å fjernstyre maskiner og jeg kan ikke se for meg at det ligger noe trojan i den. Se:

 

http://www.logmein.com

9254294[/snapback]

 

Ok, så det er ikke en trojaner men en bakdør... Big difference.

 

Uansett, Virus programmet ditt tror det er noe som noen andre har installert på pcen din, slik at den vill advare deg mot den. Guess why.

Lenke til kommentar
Ok, så det er ikke en trojaner men en bakdør... Big difference.

 

Uansett, Virus programmet ditt tror det er noe som noen andre har installert på pcen din, slik at den vill advare deg mot den. Guess why.

9255710[/snapback]

 

Det er det samme som å si at VNC eller Remote Desktop er en bakdør. Begge deler er programer for å fjernstyre maskiner. Det er ikke sånn at hvem som helst kan logge seg på. Jeg stoler faktisk på Logmein, bruker det mange steder uten problemer. Sjekk litt mer fakta før du uttaler deg.

 

Så du mener at antivirus skal reagere på alt av fjernstyringsprogrammer?

Endret av rolvs
Lenke til kommentar
En bakdør er en bakdør. Noen kan misbruke bakdøren og f.eks. ta over pcen din. Derfor blir det vell oppdaget som virus.

9256441[/snapback]

 

Nå må du virkelig slutte å trolle.

 

Det er klart det KAN finnes bugs i alle server programvarer, men det gjør da ikke at antivirusen skal slå ut på alle servere som "muligens" kan være mulig å bryte seg inn i?

Lenke til kommentar
En bakdør er en bakdør. Noen kan misbruke bakdøren og f.eks. ta over pcen din. Derfor blir det vell oppdaget som virus.

9256441[/snapback]

 

Nå må du virkelig slutte å trolle.

 

Det er klart det KAN finnes bugs i alle server programvarer, men det gjør da ikke at antivirusen skal slå ut på alle servere som "muligens" kan være mulig å bryte seg inn i?

9256479[/snapback]

 

Jeg mener å ha lest settningen "Potential threat" ett sted, men husker ikke hvor.

Lenke til kommentar
Nå må du virkelig slutte å trolle.

 

Det er klart det KAN finnes bugs i alle server programvarer, men det gjør da ikke at antivirusen skal slå ut på alle servere som "muligens" kan være mulig å bryte seg inn i?

9256479[/snapback]

Det er flere antivirus-programmer som reagerer på fjernstyringsprogrammer. Kaspersky varsler f.eks. hvis det finner VNC, avhengig av om programmet er konfigurert til å inkludere slike "extended threats". Det er altså ikke snakk om funn av virus, men programmer som *kan* misbrukes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...