Gå til innhold

Student/Gamer-Pc til rundt 9000!


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ein ny pc som skal brukast til surfing, gaming og litt skulearbeid. Har lyst å bruke ca. 9000 med skjerm. Har harddisk og dvd-brennar frå før. Noken innspel på det her oppsettet?

 

XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP,500/1600Mhz 2499.00

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte 2295.00

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 995.00

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's 749.00

Samsung 19" LCD Syncmaster 940BW TCO03 Silver 1440x900, 4ms, VGA/DVI 1795.00

Totalt: 8.363,00

 

Må i tillegg ha eit kabinett med straumforsyning. Noken billige og bra å anbefale? Likar ikkje slike med lys og liknande:)

 

EDIT: Auka budsjettet ein smule (ink. skjerm i prisen) og forandra skjermkort til 8800 GTS.

Endret av jsol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, gå for 8800 GTS i staden for.

Men, om du meiner at det vert for dyrt, ser det ut som ein god pc du har valt deg.

 

Personleg vil eg anbefale alle som spør antec nine hundred til kabinett, men du syns kanskje det er for dyrt?

 

Og, sidan det er ein student/budsjett-pc, så ville eg ha kjøpt C2D E4300-prosessor, og overklokka han, det er mykje billigare, men det er jo to kjerner mindre og mindre cache. ...også manglar han sikkert ein eller annan teknologi som nokon har laga.

 

Men det er jo berre mi meining, men den er vel verdt like mykje som alle andre sine? :)

Lenke til kommentar

8800 GTS, er det toppversjonen?

 

Tenkte at viss eg kjøpte Quad-prosessor så haldt den ei stund! Skjermkort er slik ein bytta ut litt oftare, men kan strekke meg til ein litt dyrare versjon, om det er verdt det:)

 

Skal ta ein titt på kabinetta du anbefalte:)

Lenke til kommentar

Ang to vs firekjerner:

 

Kjøp heller en rask tokjerne enn en middels fire. Det vil være en stund til at firekjerne vil bli utnyttet. Og da forventer jeg at Q6600 er en litt avleggs CPU. I stort sett alle spillene som er ute nå, og kommer i løpet av året vil GHz har mer å si enn kjerner. Så som sagt, Gå for en E6750 (hvis det er rett nummer, orker ikke å sjekke) Evt en litt dårligere. Vet at E6450(eller var det E6350?) skal være et godt valg, men trenger litt overklokk da.

 

En ting til, sånn som prisene er nå, er det billigere og lettere å bytte ut CPU enn skjermkort. Og siden du velger Intel, er ikke faren for at socketen din vil være avleggs med det første ;)

 

Legger en ting til til her! ;) Se om du har plass til 2x2GB minne. Ved slutten av året når DX10 spillene kommer, vil du virklig glede deg over det. 32bit's systemer klarer ikke mer enn 3.xGB, men er ikke værre enn å gå for 64bit vista permium når du først skal kjøpe vista ;)

 

 

 

(Må nevne at jeg ikke er noe spesialist og bare sier det jeg har oppfattet fra dette forumet)

Lenke til kommentar
Ang to vs firekjerner:

 

Kjøp heller en rask tokjerne enn en middels fire. Det vil være en stund til at firekjerne vil bli utnyttet. Og da forventer jeg at Q6600 er en litt avleggs CPU. I stort sett alle spillene som er ute nå, og kommer i løpet av året vil GHz har mer å si enn kjerner. Så som sagt, Gå for en E6750 (hvis det er rett nummer, orker ikke å sjekke) Evt en litt dårligere. Vet at E6450(eller var det E6350?) skal være et godt valg, men trenger litt overklokk da.

 

En ting til, sånn som prisene er nå, er det billigere og lettere å bytte ut CPU enn skjermkort. Og siden du velger Intel, er ikke faren for at socketen din vil være avleggs med det første ;)

 

Legger en ting til til her! ;) Se om du har plass til 2x2GB minne. Ved slutten av året når DX10 spillene kommer, vil du virklig glede deg over det. 32bit's systemer klarer ikke mer enn 3.xGB, men er ikke værre enn å gå for 64bit vista permium når du først skal kjøpe vista ;)

 

 

 

(Må nevne at jeg ikke er noe spesialist og bare sier det jeg har oppfattet fra dette forumet)

9255032[/snapback]

 

Skifta jo til 8800 GTS så det bør halde ei stund!

sjekka Tom's hardware og syns QUAD cpu'en kom utrulig bra ut i de fleste testane:) Skal ikkje berre bruke pc'en til speling heller. Lika å putle me litt av kvart:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...