Gå til innhold

x264 på Xbox 360


PMX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
.. det xb360 støtter er vel h264 kodet video i mp4 innpakking..

Yeppz.

Noe som i og for seg er greit nok, men hvorfor kaller MS maskinen sin en "Multimedia plattform" når den bare kan spille av 2 filtyper? Begge to like "uoptimale" for ordentlig filmkvalitet?

 

(Snakker her om de som ikke har Media Center på PC'en)

Lenke til kommentar

Yeppz.

Noe som i og for seg er greit nok, men hvorfor kaller MS maskinen sin en "Multimedia plattform" når den bare kan spille av 2 filtyper? Begge to like "uoptimale" for ordentlig filmkvalitet?

 

(Snakker her om de som ikke har Media Center på PC'en)

9261093[/snapback]

 

Jeg er helt enig.. det argumentet skal de få dra lenger ut på landet med..

 

Om det er kostnadene som stopper MS fra å benytte seg av lisensierte codecer så skulle jeg ønske at de kunne solgt oppdateringer over LIVE til oss som virkelig har lyst på denne støtten.. selvsagt det beste hadde vært om det var gratis!

Lenke til kommentar

Yeppz.

Noe som i og for seg er greit nok, men hvorfor kaller MS maskinen sin en "Multimedia plattform" når den bare kan spille av 2 filtyper? Begge to like "uoptimale" for ordentlig filmkvalitet?

 

(Snakker her om de som ikke har Media Center på PC'en)

9261093[/snapback]

 

Jeg er helt enig.. det argumentet skal de få dra lenger ut på landet med..

 

Om det er kostnadene som stopper MS fra å benytte seg av lisensierte codecer så skulle jeg ønske at de kunne solgt oppdateringer over LIVE til oss som virkelig har lyst på denne støtten.. selvsagt det beste hadde vært om det var gratis!

9261426[/snapback]

Er nok en blanding av at MS vil fronte sine egne formater(wma/wmv) og mangelen på drm i f.eks divx/xvid/x.264.

 

Må ikke glemme at MS satser stort på video marketplace og derfor er tjent med å slikke filmindustrien opp etter ryggen. Hvis 360 kunne spilt av alt som man fant på div lugubre nettsider så ville det garrantert blitt værre for MS med video marketplace.

 

Og x.264 er tross alt hovedsaklig brukt til ulovlig materiale. h.264 i mp4-container brukes av komersielle aktører.

 

Bare for å klargjøre det så er det _ingen_ direkte støtte for x.264 i matroska-container(.mkv) idag. At boksen støtter h.264 i mp4-container er en annen sak. For å få spilt av x.264-filer må man demuxe filen slik at man kan strippe bort matroska-containeren for deretter å putte lyd og bilde-streamene inn i en mp4-container. F.eks programmet "PS3 video 9" kan gjøre dette. Det er da uten kvalitetstap, men tar litt tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...