Gå til innhold

Import av Iphone, uten AT&T kontrakt


Rubex

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en kompis som skal til USA nå. Så jeg lurer på hvordan han må gå frem for å få den til norge uten AT&T abonement. Er det mulig? Man får vel kun kjøpt telefonen med abonement, stemmer ikke det ?

 

Så hva skjer da hvist han kjøper den, og reiser tilbake til norge? Iphone vil ikke virke som tlf seff, men får man sendt regninger fra AT&T etter som jeg går ut ifra at man må registrere alle personopplysninger om seg selv ved tegning av et abonement.

 

 

Edit:

Må man betale mva for telefoner når man kommer tilbake til Norge ?

Endret av The_Miracle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan kjøpe telefonen uten abb. i apple store, evt på apple.com.(har jeg blitt fortalt har ikke prøvd selv)

 

ligger også en haug ute på ebay som er helt nye, og de ser ut til å droppe ned til retail pris og mindre etterhvert nå

Endret av asimov
Lenke til kommentar
Ja, jeg vet om den metoden. Men det jeg trenger å vite er om det er mulig å få kjøpt iphone uten å skrive kontrakt med AT&T. Evt. fra en apple butikk...

9249384[/snapback]

 

Ja. Om du er i USA og stikker innom et apple center så får du kjøpt den uten å skrive noen kontrakt med AT&T der. Såvidt jeg har forstått så registrerer man kontrakten med AT&T ved førstegangskjøring av iPhonen. Og da knekker man den før man registrerer ;)

Lenke til kommentar

Du kan gå til en vanlig Apple Store eller AT&T-butikk og kjøpe iPhone over disk uten å tegne noen kontrakt. De vil mest sannsynlig tilby å ta en pre-credit-check sånn at du slipper å ta en tur til dersom du ikke skulle gå gjennom denne, men det er ikke noe krav å gjennomføre en sånn sjekk ved kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...