Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

? ved fritak av deler med mc-lappen


Anbefalte innlegg

Jeg stiller spørsmål til motor sykkel sertifikat tung. Ved dette utdraget fra

 

 

Bok: veien til førerkortet (ATL) ISBN:82-7310-191-6 (2005)

side.27 kap.2

Trinn 1

"Dette trinnet består av "trafikalt grunnkurs" og er obligatorisk for alle som skal begynne øvingskjøring for klassene A1 og A. Personer som tidligere har gjennomført trafikalt grunnkurs, og personer som innehar førerett i klassene A1, A, B, M, S og T på bakgrunn av obligatorisk opplæring eller avlagt førerprøve, fritas for kurset.

 

Kurset er på |7 undervisningstimer, og inneholder fellesstoff for alle "lette" førerkortklasser. Kurset skal gi elevene en grunnleggende forståelse for trafikken som system og hvordan de ulike aktørene samhandler for å få et godt fungerende og sikkert transportsystem. Tema som selvinnsikt og egne handlings- og vurderingstendenser er sentrale i dette trinnet. Kurset danner grunnlaget for den videre opplæringen i alle førerkortklasser.

 

Trinn 2. bla bla bla 3 undervisningstimer, og kjøring

 

Trinn 3. SIKKERHETSKURS PÅ bane

 

Trinn 4. SIKKERHETSKURS PÅ VEI.

 

story ends, u wake upp driving whatever u want to dream u take the trinn 5 u stay inn WONDERLAND.

 

 

 

Sertifikatet består av Trinn 1, Trinn 2, Trinn 3, Trinn 4

 

TGK eller Trafikalt GrunnKurs= Trinn 1

 

Skal jeg da som har samtlige sertifikater fra før ta Trinn 1 om igjen?

 

Jeg tolker Trinn 1 som teorien til mc lappen på kveldstid.

 

 

Håper myndighetene roer ned fartsgrensen sin så kjøreskolene kan holde følge med dem. Slik har jeg fått inntrykk av i dag med flere telefoner og eposter.

 

Betaler jeg for leie av hjelm på mc skolen også. Er det fordel å skaffe hjelm selv først. Er det noen rimelige alternativer for heldekkende sko. Beste mc web shop? Dvs utvalg av deler?

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det skal du nok ikke, trafikkalt grunnkurs er heeelt basic for alle typer kjøring.

 

Personer som tidligere har gjennomført trafikalt grunnkurs, og personer som innehar førerett i klassene A1, A, B, M, S og T på bakgrunn av obligatorisk opplæring eller avlagt førerprøve, fritas for kurset.
Endret av Ozwald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...