Gå til innhold

Nokia 6300 eller 6120 Classic?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny mobil, og valget står egentlig mellom disse to. Kan noen hjelpe meg å gjøre valget lettere?

 

Jeg vil ha en candy-bar mobil av god kvalitet, til under 2500, med minst Edge (egentlig helst 3g). Foretrekker Nokia.

 

Sjekker noe nett/wap (daglig) og noe e-post (kanskje ukentlig?), men er ingen business-bruker.

 

 

Pluss for 6300:

- Bedre batteritid (i følge amobil’s tester)

- Ser fantastisk bra ut

- Er vant til s40, og er skeptisk til at s60 virkelig er like kjapt nå.

Minus:

- Ikke 3G.

 

 

Pluss for 6120:

- Symbian-mobil med alle muligheter

- Super 3g

Minus:

- Dårligere batteri

- Føler meg ikke trygg på at s60 ikke vil bli for treigt (hadde n6330 før, og den ble for treig)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nyere Symbian telefoner er lynraske. Vertfall de nyeste som jeg har knotet litt på : Nokia N95, E90.

 

Kan selvfølgelig ikke garantere at Nokia 6120 Classic er like kjapp, men skal ikke se bort i fra dette.

 

Selv eier jeg Nokia 6300 og savner faktisk 3G på telefonen, selv om en tenker at en ikke har brukt for det kommer det brått en dag du må vente på ferjen i 2 timer, og har du en laptop i bilen + 3g Dekning kan en jo bare surfe rundt noe lunde kjapt.

 

Min mening, kjøp Nokia 6120 Classic.

Lenke til kommentar
Nyere Symbian telefoner er lynraske. Vertfall de nyeste som jeg har knotet litt på : Nokia N95, E90.

 

Kan selvfølgelig ikke garantere at Nokia 6120 Classic er like kjapp, men skal ikke se bort i fra dette.

 

Selv eier jeg Nokia 6300 og savner faktisk 3G på telefonen, selv om en tenker at en ikke har brukt for det kommer det brått en dag du må vente på ferjen i 2 timer, og har du en laptop i bilen + 3g Dekning kan en jo bare surfe rundt noe lunde kjapt.

 

Min mening, kjøp Nokia 6120 Classic.

9241618[/snapback]

 

6120 burde være nesten tilsvarende kjapp. den har en arm 11 369 mhz single-core prossessor, N95 har en lik en, bare dual-core. Så vidt jeg skjønner gjør ikke dette mye på ytelsen - kanskje fortid det ikke er så mange multithread programmer til symbian? (bare et gjett)

 

Forøvrig, I sekunderer anbefalingen din!

 

//Torgeir

Endret av twhoffma
Lenke til kommentar
Nyere Symbian telefoner er lynraske. Vertfall de nyeste som jeg har knotet litt på : Nokia N95, E90.

 

Kan selvfølgelig ikke garantere at Nokia 6120 Classic er like kjapp, men skal ikke se bort i fra dette.

 

Selv eier jeg Nokia 6300 og savner faktisk 3G på telefonen, selv om en tenker at en ikke har brukt for det kommer det brått en dag du må vente på ferjen i 2 timer, og har du en laptop i bilen + 3g Dekning kan en jo bare surfe rundt noe lunde kjapt.

 

Min mening, kjøp Nokia 6120 Classic.

9241618[/snapback]

 

6120 burde være nesten tilsvarende kjapp. den har en arm 11 369 mhz single-core prossessor, N95 har en lik en, bare dual-core. Så vidt jeg skjønner gjør ikke dette mye på ytelsen - kanskje fortid det ikke er så mange multithread programmer til symbian? (bare et gjett)

 

Jeg tror strengt tatt at batteritiden er ganske lik. Hvis du ønsker bedre batteri - velge enten en eldre smarttelefon med tregere prossessor (ala E50, E65 osv) eller en enklere mobil uten symbian. Andre tester har vist at batteritiden på 6300 er omtrent det nokia sier den er. Det varierer nok veldig på bruksmønsteret.

 

Forøvrig, I sekunderer anbefalingen din!

 

//Torgeir

9242455[/snapback]

Lenke til kommentar

To spørsmål angående hvor raskt 6120 arbeider, som jeg håper noen kan hjelpe til med:

 

 

Er hurtigheten på linje med series40 telefoner, 6233 eller 6300?

 

Og vil hurtigheten gå noe ned med tiden?

(Min gamle N6630 ble treigere og treigere på slutten av sin levetid...)

Lenke til kommentar
To spørsmål angående hvor raskt 6120 arbeider, som jeg håper noen kan hjelpe til med:

 

 

Er hurtigheten på linje med series40 telefoner, 6233 eller 6300?

 

Og vil hurtigheten gå noe ned med tiden?

(Min gamle N6630 ble treigere og treigere på slutten av sin levetid...)

9276741[/snapback]

 

 

I følge testen på amobil.no skulle series60 på 6120 vere av dei raskaste som var testa.

 

Ventar i spenning på min eigen, men white edition tar så lang tid å få levert. Ingen som har den inne enda.

Lenke til kommentar
To spørsmål angående hvor raskt 6120 arbeider, som jeg håper noen kan hjelpe til med:

 

 

Er hurtigheten på linje med series40 telefoner, 6233 eller 6300?

 

Og vil hurtigheten gå noe ned med tiden?

(Min gamle N6630 ble treigere og treigere på slutten av sin levetid...)

9276741[/snapback]

 

 

I følge testen på amobil.no skulle series60 på 6120 vere av dei raskaste som var testa.

 

Ventar i spenning på min eigen, men white edition tar så lang tid å få levert. Ingen som har den inne enda.

9320703[/snapback]

 

 

Har fått den selv nå, og kan bekrefte at den jobber svært kjapt.

 

Eneste jeg har merket nevneverdig forskjell på, er når jeg skal bla mellom bilder i galleriet. Da tar det mye lenger tid enn på min tidligere n6233-telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...