Gå til innhold

bli større/sterkere - proteiner?


Anbefalte innlegg

ser det er mange som går på sånn protein greier når de trener. dette skal visst etter hva jeg har hørt hjelpe å bygge opp muskler.

 

kan man ta sånne proteiner om man bare vil bli større? jeg er litt tynn nå å veier lite, trener litt hjemme, men da er det mest armene å ronkemuskelen det går på (neida :p)

 

skjønner dere hva jeg mener? er ganske trøtt her jeg sikker atm så greier ikke å tenke klart :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spis heller mat. Du blir ikke større og sterkere av å drikke en proteinshake enn du ville blitt av å spise kjøtt, kylling, fisk, egg, havregryn, tunfisk osv.

9238829[/snapback]

 

Støtter denne. Har trent i 2 år og kunne aldri tenkt meg å starte med proteiner. Spis heller skikkelige måltider!

9239976[/snapback]

 

Det er ikke noe i veien for proteintilskudd, så lenge man bruker dette i tillegg til vanlig mat, og ikke som erstatning. (Hence, "tilskudd".)

Lenke til kommentar
Som jeg sa, få i deg carbs, via mat og kanskje tilskudd med carbs om du vill.

 

Deretter, når du har lagt på deg og er kjempefeit, begynn med proteiner! :)

9282129[/snapback]

Hvorfor skal han ta ”carbs”? Det viktigste når man skal legge på seg er kcal overskudd og proteinsyntesen. Når du da går ut i fra at prot og karb begge inneholder 4 kcal pr 1 g og det bare er proteinene som bidrar til proteinsyntesen så bør valget være stikk motsatt. Studier viser at karbohydrater bidrar i svært liten grad til proteinsyntesen. Men det hjelper på å bygge opp glykogenlagrene osv, så det beste er en kombinasjon av begge rett etter trening.

Men når det er sagt er det til synende og sist kalorioverskudd/underskudd som avgjør om man går opp eller ned i vekt.

Lenke til kommentar

Spis mye mat, og spis proteinrik mat og raske karbohydrater etter trening, så vil du gå opp i vekt.

 

Spis havregryn til frokost og kveldsmat, spis lunch på skolen og spis mye til middag. Dropp cola og godteri, spis mer frukt og grønt og drikk mye vann (hjelper veldig på kviser i din alder også, hvis det er et problem).

Lenke til kommentar

Mye mat, og hvis du finner det kan du kjøpe kesam, den magre typen. Den har ca 33 g proteiner i boksen.

 

Men hvis du er som meg, som synes den er kvalmende, kan du se om du finner kesam med vaniljesmak, den er litt fetere og har bare halvparten med proteiner i forhold til den nøytrale smaken, men den er ihvertfall spisende. Du må ha to slike bokser for å få samme proteinmengden som den vanlige. Men hvis du velger den vanlige, kan du blande inn noe fun light.

Lenke til kommentar
Som jeg sa, få i deg carbs, via mat og kanskje tilskudd med carbs om du vill.

 

Deretter, når du har lagt på deg og er kjempefeit, begynn med proteiner! :)

9282129[/snapback]

 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

 

At ikke de har ansatt deg til å lede "Du blir hva du spiser"! :!:

Endret av everhuge
Lenke til kommentar
du får sikkert meir svar om du spør på helse eller trenings deler av forumet :)

 

om du er desperat finnes det sånne muskelbyggende tabletter som kreatin, og d-ribose osv... men veit ikkje kor godt dei funker.

9238788[/snapback]

 

Kreatin funker, bitte litte grann. Det er en grunn til at det lovlig. Står du skikkelig fast gir det deg et lite push i riktig rettning. Da må kroppen vende seg til å jobbe på et høyere nivå.

 

Du får mye mer igjen for å prøve noe nytt kostholds messig og trenings messig. Jeg tar det fordi jeg er på et ok nivå.

Endret av everhuge
Lenke til kommentar

Hvis du vil opp i vekt må du få i deg mer energi enn du forbrenner. Du bør spise regelmessig (ca hver 3. time) og forholdsvis mye. Spis grovt brød, havregryn og kjøtt/fisk/kylling til middag med en god karbohydratkilde til( poteter, ris, fullkornspasta). Du bør også lese litt på f.eks iform.no for å finne ut litt om anbefalt sammensetning av karbohydrater, proteiner og fett. Et hett tips er derimot å ikke la deg lure av de sponsede "semibolerne" som vil ha deg til å spise bortimot 4g proteiner pr kg kroppsvekt.

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...