Gå til innhold

Paulus Hedningens Apostel


Anbefalte innlegg

Vatikanet er bygget på paulus, altså er de hedninger!

 

13 Jeg sier dette til dere som tilhører hedningfolkene. Så sant som jeg er hedningenes apostel, setter jeg min tjeneste høyt, Ved ham har jeg fått nåde og aposteloppdrag for at jeg skal føre mennesker av alle folkeslag til lydighet i tro, til ære for hans navn.

og for det er jeg innsatt som herold og apostel. Jeg sier sannheten, jeg lyver ikke. Jeg er lærer for folkeslagene i tro og sannhet.

 

5 Vi er jo ikke selv i stand til å tenke ut noe på egen hånd. Det er Gud som gjør oss i stand til det, 6 han som også gjorde oss til tjenere for en ny pakt som ikke bygger på bokstav, men på Ånd.

 

(hva er en ånd, og hva er en bokstav) ... Kristene og ateistene: det er en flyvende sak som flyr rundt i lufta, på et hinsides sted som vi prøver og bevise og benekte heletiden... Ånd det er tull, for bokstaver det finnes ikke og vi merker ikke noen ånd når vi snakker... språket eksisterer ikke, og alt det språkelige inneholder IKKE gud for gud finnes ikke... Han eksisterer ikke som ord, som er hos noen som helst... Vi ser alt og hører alt og vi har også våre meninger om denne overtroiske boken som bare er overtro.... det finnes ingen himmel, og ikke noe helvete, her finnes ingen ting, så vi må søke himmelen gjennom døden... For bibelen sier nettop det, at man skal søke døden og finne den, slik at man da kommer til himmelen.. På¨denne jorda skal vi ikke gjøre noe for fred og forsoning selv.. Vi må vente på jesus kristus, for han skal komme dalende ned fra en sky i den fysiske himmelen, selv om han egentlig er i den himmelen som er hinsides...

 

Slik skal deres forhold til styresmaktene i verden være:

 

Forholdet til styresmaktene