Gå til innhold

Mobil telefon forsikring


Anbefalte innlegg

Når man kjøper telefon får man som regel spørmsål om man ønsker å forsikre den. Siden forsikring er et produkt forventer man å få "kvalitet" for pengene man betaler. Lurer litt på hva kunder tenker rundt dette med forsikring..

 

Jeg har et par-3 spørsmål - hvis du (som leser dette) skal velge en forsikring:

 

1) Hva ønsker du at den skal dekke ?

 

2) Hvilken prismodell er aktuell - betale pr. år eller pr. mnd og hvor mye ?

 

3) Ved en skade/tap (tyveri) - hvordan vil du behandlingen skal skje ? (f.eks telefonen fungerer..men kan repareres, postgang, responstid, etc.)

 

4) Prising av egenandel..hva syntes du om det ?

 

Evt. annet som du som kunde ønsker at en forsikrig på din telefon skal være :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig så synes jeg at dedikert forikring av en mobiltelefon er tull og tøys. En slik forsikring skal være svært billig om den skal komme kunden til gode, og mest sannsynlig blir den aldri innløst.

 

Jeg har et par-3 spørsmål - hvis du (som leser dette) skal velge en forsikring:

 

1) Hva ønsker du at den skal dekke ?

Vannskader, sprekk i skjerm

 

2) Hvilken prismodell er aktuell - betale pr. år eller pr. mnd og hvor mye ?

Per år. Hvor mye er vanskelig å si. Jeg har hatt litt forsikringsmattematikk, og det er ikke alltid rett frem med beregning av risikopremie (jeg er forsovet klar over at det ikke er dette du er ute etter). Med en så begrenset forsikring ville jeg ihvertfall forestille meg at premien var ganske lav.

 

3) Ved en skade/tap (tyveri) - hvordan vil du behandlingen skal skje ? (f.eks telefonen fungerer..men kan repareres, postgang, responstid, etc.)

Rask respons med lånemobil fra dag en.

 

4) Prising av egenandel..hva syntes du om det ?

En mobil er generelt en ganske billig ting, så jeg kan ikke se noen grunn til at det skulle være en egenandel på dette.

 

Evt. annet som du som kunde ønsker at en forsikrig på din telefon skal være :)

 

Som jeg nevnte øverst er ikke dette noe jeg kunne tenke meg å betale for - jeg er villig til å ta risikoen. Men jeg kan godt skjønne at mange "lar seg lure" av tabbe-forsikringer osv..

 

//Torgeir

Lenke til kommentar
Hva hvis man ble tilbudt en slags forsikring av innhold da ? Noen tanker rundt dette ? ;) Vet noen hvordan dette fungerer f.eks for firmaer som har slike forsikringer av servere, etc. ?

9240598[/snapback]

 

Der jeg jobber har vi sync mot base og deretter mot tape + ekstern backup. Tror egentlig ikke at det ikke har kjempemye for seg - det blir litt slik som disse syncml greiene som TN og netcom tilbyr. Husk, store gutter (og jenter) gråter ikke - de har backup :)

 

//Torgeir

Lenke til kommentar

Vel, jeg har hatt mange kunder på gråten..pga tapt data og sensitiv info på avveie - tror det er en del som gjerne ville hatt forsikring for dette, men selvfølgelig i kombinasjon med tjenester..SyncML tjenester + Exchange synk retter seg mot PIM, ikke dokumenter etc.

 

Hva hvis man ble tilbudt en slags forsikring av innhold da ? Noen tanker rundt dette ? ;) Vet noen hvordan dette fungerer f.eks for firmaer som har slike forsikringer av servere, etc. ?

9240598[/snapback]

 

Der jeg jobber har vi sync mot base og deretter mot tape + ekstern backup. Tror egentlig ikke at det ikke har kjempemye for seg - det blir litt slik som disse syncml greiene som TN og netcom tilbyr. Husk, store gutter (og jenter) gråter ikke - de har backup :)

 

//Torgeir

9242504[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...