Gå til innhold

Skole PC-Mest for Penga


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå skal det sies at ingen maskiner til 6000 kroner har grafikkort som er gode til spilling. Uansett om de er fra Nvidia, ATi, Intel eller UniChrome. Det er så små forskjeller på de at det ikke er verdt å snakke om.

9229753[/snapback]

 

 

Nuffern? er det mulig å få kjøpt den uten OS? :)

 

 

Mvh

Lenke til kommentar

På MPX står det;

 

#

 

Grafikk : NVIDIA GeForce® 7000M with up to 896 MB of TurboCache™ (256 MB of dedicated system memory, up to 640 MB of shared system memory*) supporting Microsoft® DirectX® 9

(*depending on size of system memory)

 

Betyr det at den har 256mb dedikert, og kan ta 640mb av RAMen`?

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Rimelig sikker på at den til standard benytter seg av 256 MB fra systemet ettersom det står "dedicated system memory". De restrerende 640 MB er dynamisk minne og benyttes etter behov. Så vidt jeg vet er det vel bare 7200 og høyere i 7xxx-serien som har dedikert minne på grafikkortet. På en slik grafikkløsning er det likegyldig om den bruker 128 MB eller 896 MB, da grafikkprosessoren er relativt svak.

 

Rett gjerne på meg om jeg tar feil, men mener å huske at dette er riktig.

 

Edit: Har lest litt på sidene hos Nvidia (link), og 7000M er ikke en dedikert GPU (grafikkprosessor), men den er intergert i chipsettet. Igjen, jeg er ingen ekspert.. så rett gjerne på meg.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Samma faen, skal bare bruke den til skole/film uasnett :p

 

 

Klarer denne å spille av HD filmer som jeg har på PCen foresten?

9237571[/snapback]

Den kan spille av HD-materiale, men kun gjennom software og ikke hardware. Grafikkortet vil da ikke avlaste prosessoren, og du bør derfor ha en kraftig prosessor. Gjelder for så vidt alle maskiner i denne prisklassen..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Litt forvirrende informasjon på den Acer'n egentlig. Ser at den leveres med 7000M-grafikk og nForce 630M Chipset. Ifølge Nvidia skal 7000M leveres med nForce 610M (7150M leveres med nForce 630M). 7000M/nForce610 er et noe enklere oppsett som ikke tillater akselerering i hardware av HD-materiale i motsetning til 7150M/630M, og en del andre ting både på grafikksiden og chipset-funksjonalitet.

 

Spiller sikkert ingen rolle for deg, men hadde vært morsomt å få klarhet i det. Skal det egentlig være 7150M/630M, så er jo det en del bedre.

 

Mer info: Tech Specs

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Selv om budsjettet ditt sprekker kan jeg ikke noe annet enn å anbefale PC-en som ble kjøpt i går og som jeg sitter å skriver på nå. Den har nå kommet på forsiden til Siba, så stikk på www.siba.no å sjekk ut.

 

Her er spesifikasjonene:

 

AMD Turion 64 X2 Mobile Technology TL-56

Minne: 2GB DDR2 (2x1024MB)

Hårddisk: 160GB S-ATA (5400rpm)

15,4" WXGA+ High Definition BrightView

Nvidia GeForce 8400M 128/895MB

Lightscribe DVD-brenner med støtte for

Dual Layer. Bluetooth, 5i1 kortleser,

WLAN, LAN, WebCam, HP Fjernkontroll,

HDMI, Firewire, S-Video TV-utgang

Express Card 54/34, Fingeravtrykksleser

Windows Vista Premium

 

Legg merke til HDMI, fjernkontroll som du kan putte i PCMCIA-slotten og Lightscribe som lar deg brenne grafikk bak på platene (en spesiell type plater).

 

Edit: Usikker på ytelsen til grafikkortet, kanskje noen andre har kommentar til dette.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Heize: lefdal har et tilbud til 3900 i VG i dag.

9240361[/snapback]

 

Ville aldri kjøpt de aller billigste, de er laget kun for å bruke opp steinalderprosessorer og når en annen PC med en mye bedre prosessor kan kjøpes for ca 1000 - 1500 kr mer og gi hele PC-en ett løft så er de aller billigste tull å kjøpe.

 

Likevel, har man kun 4000 kr og ikke en krone mer så har man jo ikke noe valg :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...