Gå til innhold

C#: Anbefale bok for TOTALT nybegynner i C#


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på om noen her kan peke meg i retningen av en bok for totalt nybegynnere i c#.

 

Det eneste jeg ha gjort av programmering er webdesign som vil si (x)html, php og css.

 

Har også drevet med SQL i form av MySQL.

 

Synes programmering er spennende og har lyst til å lære meg C#. Har sett flere som anbefaler å starte med ett annet språk først. Problemet er et jeg er 25 år og har dame og barn. Så så veldig mange programmeringsspråk har jeg ikke tid til å lære meg men er såklart villig til å sette av tid til C#!

 

 

Håper på noen positive svar :)

 

EDIT: Ser flere har spurt om dette og at det vises til noen får tutorials. Om noen hadde hatt en bok ville det vært supert! Liker best å jobbe med bøker i og med at jeg bare har en skjerm så det er slit og drive å "alt-tab'e" hele tiden.

 

EDIT2: Etter som det allerede er nevnt tutorials, fjernet jeg ønsket om det i mitt sprøsmål. Da gjenstår altså en bok jeg kunne ha kjøpt meg.

Endret av JV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Programming C# av Jesse Liberty  utgitt på O`Reilly ISBN 0-596-00699-3

http://www.akademika.no/vare.php?ean=9780596006990

 

Sitter med den sjølv og synes at den er ganske brukande.

Forstår også veldig godt at du liker den følelsen av å ha ei bok å kunne bla i, eg er akkurat lik.

9232078[/snapback]

Kjekt med håndfast oppslagsverk, selv om msdn og dynamic help i VS som oftest er raskest tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Den starter med hello world så då skal det nok gå ganske bra.

Det er del II og del III som er meir avanserte.

 

Problemet med ein del bøk er at dei anten er heilt enkle lærebøk utan bruksområde etter novice-nivået, eller så er det dei tjukke biblene som er knall referanseverk , men umulig å bruke for ein litt uerfaren.

 

Når det gjeld msdn og dynamic help i VS så må du vere litt over nybegynnernivået for å få utnytta dei resurssene effektivt, noko som ofte kan gi litt showstopper for nybegynnerene.

 

PS JV, om du bur i Oslo eller omegn så kan du få låne mi bok ei stund, for å sjå om det var noko å begynne med.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Bøker er ok, men det er mange som synes det er enklere med "learing by doing". Les artikler/tutorials på nettet. De er ofte bedre enn mange av bøkene. Mange nettesteder har artikler og kodeeksempler som er nærmere "real life" enn mange av bøkene.

 

Noen nettesteder:

Codeproject.com

serverside.no (ny)

activedeveloper.dk (dk)

og selvfølgelig

www.asp.net

 

dersom du er veldig fersk, les

Kom i gang med ASP.NET 2.0serverside.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...