Gå til innhold

6000kr Verdt Irakiske Dinar Kan Returnere 3Mil $


Anbefalte innlegg

Når du har vært helt nederst i bøtta, kan det kun gå en vei!. :-)

 

Jepp; mener å huske at et brød kostet noe mill. Tyske mark til slutt grunnet uendelig trykking av valuta ;)

(i sin tid)

9226773[/snapback]

 

 

Men likevel endte til og med Tyske mark på topp etterhvert som dere økonomi tok opp?

9227221[/snapback]

 

Revaluering startet Tysklands oppgang den gangen.(nedskriving av valuta)

 

Alle Rikets faste lån i mark ble konsolidert i et eneste amortiseringslån, og redusert til en førtiendedel, altså til 2,5%. Obligasjonens pålydende på 70 milliarder mark ble redusert til et lån på 1,75 milliarder riksmark

 

Et lite stykke historie ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel har snart ca. 2000,- slengene kunne jo vært gøy å satse ;)

 

Er jo ikke mer enn 2000,- og det er kun en liten del av en vanlig lønn og om jeg skulle tape de 2000,- så går nok live vidre uten noen problemer, brae å prute ned den første bilen med 2000,- :thumbup:

 

Dumt de ikke selger i 350$USD da det er ca. 2000,- må enten kjøpe for 1500,- eller 3000,- :hrm:

Lenke til kommentar

Folk som tror dette er en lur idé (for andre enn de som selger Dinar'er) bør lese litt rundt (ikke hos de som selger selvsagt!):

 

Her har jeg funnet fram noen objektive kilder i motsetning til alle de salgs-kildene som det finnes masse av i tråden allerede.

 

http://www.xe.com/iqd.htm

Oppsummert: "In our opinion, buying the Iraq Dinar is a high risk investment with a poor outlook."

 

http://bbb.org/alerts/article.asp?ID=746

The Council of Better Business Bureaus is warning consumers across the United States and Canada to be wary when considering foreign currency investment, particularly alleged investment deals for the Iraqi Dinar.

 

http://www.iraqidinarscam.info/

"In fact, the State of Utah lists Iraqi Currency as the #2 scam on the internet!"

link

 

Som jeg nevnte: Det at så mange prøver å prakke på folk disse Dinarene bør være et rungende varsko for de fleste!

Lenke til kommentar

Det jeg har lest er at det er utrolig liten sjanse for at dette skal være så lønnsomt. Men om dette stemmer er selvfølgelig umulig å si.

 

Denne investeringen/satsningen MortenJohansen kom med i dag, hadde jeg aldri tenkt på eller hørt om. Men etter å ha undersøkt litt synes det det har blitt utrolig interessant. Skal komme til en konklusjon etter å ha undersøkt litt mer. Hadde vært fint om det hadde vært noen med skikkelig peiling her som kunne lagt ut litt hvordan dette fungerer.

Lenke til kommentar
Idag er verdien 1 usd = 1238 dinar. Er en klar økning i verdi til nå.

Det bare ser sånn ut hvis ikke man vet hvordan valutakurser virker. Dollaren har som sagt sunket jevnt og trutt. Ser man f.eks. på kursen 8/3 var den da 1279, og dollarkursen mot norske kroner ca 6,16. I dag er dollarkursen 5,80. Skulle kursen på dinarer holdt seg mot norske kroner måtte den ha vært på 5,80/6,16*1279 = 1204. Dinaren er altså verd ca 2,8% mindre mot kronen i dag enn den var 8. mars.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

Så lenge du selv ikke følger din egen logikk, "MortenJohansen", hvordan kan du forvente at vi i det hele tatt skal ta deg seriøst? Til nå har du spammet ned topicen med linker som du anser taler til fordel for dette opplegget, men så fort det postes linker av motsatt karakter da er det ikke lenger viktig med referanser, men opp til hver sin personlige mening :w00t:

 

At valutatrading er en legal og stor business er det ingen tvil om. Ei heller at mange kan tjene seg rike på dette ved å ta sjanser og analysere markedet. Det er såvidt jeg vet ingen i denne tråden som har sagt i mot deg på dette punktet, og likevel tar du uprovosert opp dette i nesten hver eneste post du skriver..

 

Hvis dette hadde vært virkelig lukrativt kan du banne på at de som til daglig jobber innen for økonomisk forvaltning ville ha kjøpt seg inn i stor skala. At denne form for handel heller da retter seg inn mot mannen i gata, eller småspareren sier vel litt..

Lenke til kommentar
*snip*

9228048[/snapback]

 

*snip*

9228171[/snapback]

Forskjellen mellom dine og mine linker sålangt er at dine linker som sier noe positivt om dette opplegget er rene salgs-linker. Jeg har lagt fram noen objektive linker som sier noe direkte om opplegget, og det er bare negativt. Dine objektive linker om dette sier jo absolutt ingenting at Dinar'en vil stige opp gjennom taket. Det er bare generelle nyheter fra Iraq, som alle kan være indikasjoner på "bedre tider" I Irak, men hittil har svært lite av dette hatt noen eventyrlig virkning på Dinar'en. I tillegg kommer du trekkende med Dinar vs. Dollar. argumentet, men dette faller jo fullstendig i grus som allerede nevnt her i tråden. Du har jo tydeligvis ikke fått med deg at dollaren har sunket jevnt og trutt i lang tid?

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne ha sett hva f.eks hegnar eller andre medier skriver om deres syn?

Dette her må jo være rimelig kjent innenfor business miljøet, så hvorfor er det ikke noen artikler om dette?

Synes denne tråden og tanken er spennende. Men ønsker å bli fullt oppdatert før jeg velger å gjøre noe.

Lenke til kommentar

Seriøse folk med litt peiling på økonomi ser ikke på dette som annet enn å spille på lotto. Kan like gjerne bruke pengene på lotto med andre ord.

 

Spør dere selv. Hvis det er så fantastiske muligheter med denne valutaen, hvorfor er det så mange som vil bli kvitt den ved salg rundt på nettet? De som selger skriver jo med liten skrift at det IKKE kjøper valutaen tilbake. Så de vil bli KVITT den.

 

Anbefaler folk å ikke se på hva disse salgsstedene skriver, men hvordan de faktisk oppfører seg....de selger over en lav sko, fordi de vil bli kvitt sine papirpenger.

 

Minner litt om t5pc. Da var det snakk om hvor fantastisk disse aksjene var..aksjer som ikke var notert på noen børs. De ville også ha potensiale til å 100 doble seg sa de....

 

Bladet kapital hadde en forside som sa "tidenes største bondefangeri".

 

Her ser vi samme fenomen. Uerfarne småsparere blir lokket til å gi fra seg småbelø, fordi de sier "jeg har råd til å tape et par tusen kroner på dette" "jeg kan jo vinne millioner om 10 år"

 

Vis meg en seriøs investor, Spetalen, stordalen, bladet kapital.....som snakker varmt om irakiske dinarer.

Endret av stue
Lenke til kommentar

Vil også benytte anledningen til å advare mot denne MortenJohansen.

 

Han skriver i sitt første innlegg:

 

"har vært på Rolclub Money Making Forum

og lest masse om det. Tusener av medlemmer her har vist kjøpt billioner av dinarer alt.

Hva mener du om dette?"

 

Videre linker han videre til Rolclub.com i flere innlegg. Går man hit, så får man denne velkomstmeldingen: Welcome to the Rolclub Hyip Forum

 

Ok, nå må ALLE varsellamper blinke.

 

Sjekket på wikipedia hva hyip stod for...og ja, det er snakk om pyramidespill.

 

Så det forumet har NULL kredibilitet, og hvis det er tusener av medlemmer på det forumet som har kjøpt irakiske dinarer, så skjønner enhver idiot tegningen.

 

Ser at Rolclub har et underforum som heter: Bryan Marsden's Forum

 

OK, flere varsellamper blinker nå....

 

Dette står om Bryan Marsden på wikipedia:

 

Arguably, the largest HYIP (PYRAMIDESPILL) scam that has existed on the internet was PIPS (People in Profit System or Pure Investors)[1][2]. The investment scheme was started by Bryan Marsden in early 2004, (according to the Wayback Machine record of http://pureinvestor.com) and spanned more than 20 countries. PIPS was investigated by Bank Negara Malaysia in 2005 which resulted in Marsden and his wife being charged in a Malaysian court with 97 counts of money laundering involving more than RM77 million - US$20 million - (copy of New Straits Times article dated 11 Oct 2006). Even after these charges were brought forth many of Marsden's followers/investors continued to support him and believe they would see their money some day.

Lenke til kommentar

Synes stue har dokumentert godt at dette bare er et pyramidespill, topicen på tråden burde vært: "Irakiske Dinarer er et pyramidespill!", er det mulig for en moderator å låse en tråd til en slik tittel? Det er vel kanskje ikke lov. Hadde dette ikke vært et pyramidespill, men faktisk valutaspekulasjoner vil jeg sitere et innlegg i en annen tråd som omhandlet å spekulere i dollar:

Jeg vil anbefale deg å se på andre måter å tjene penger i finansmarkedet på. Valutamarkedet er verdens mest effisiente marked og det er svært vanskelig å tjene penger i det.

 

Om du ikke vet hva dekket og udekket renteparitet er, og hvordan man tolker Forward/Future-priser, samt mekanismene bak valutakursbevegelser, så bør du være forsiktig.

9154045[/snapback]

Om man tror Iraks økonomi vil bedre seg bør man heller investere i aksjer i landet, ikke i valutaen, ellers skal du ha mye peil på valutamarkedet, jeg har ikke det og ingen av dere som vurderer å spekulere i Irakisk valuta har overbevist meg om at dere har det.

 

Dessverre tror jeg Irak blir kastet ut i en blodig borgerkrig så snart USA's soldater forlater landet. :(

Lenke til kommentar
Pips forumet til Bryan er listet fordi, oer 15000 medlemmer kom til Rolclub for informasjon ang dette firmaet som fikk trøbbel, og rolclub prøver å holde disse medlemmene oppdatert over situasjonen. De var selv medlemmer i pips, og leverer ut kun informasjon fra retten til medlemmene...

9231966[/snapback]

Niks, forumet er nå Bryan Marsdens forum, dvs. det er kun denne mildt sagt tvilsomme figuren som kan poste der.

Rolclub forum er ikke bare et hyip, men også et penge intjenings forum med alle mulig måter fra hyip til seriøse investerings prosjekter listet.

"Seriøse investerings prosjekter" som i kjøp av Dinarer til overkurs fra lure selgere?
Lenke til kommentar
...

 

Vi har 10000 Sedler i Norge idag. De brukes kun internt i bankene. Har noen her sett dem? De betyr ikke at de ikke eksisterer...

 

MJ

9227912[/snapback]

Javel... Selv jobber jeg i bank, og det har jeg gjort noen år nå. Har aldri sett eller hørt om denne seddelen du snakker om her. Er heller ingen praktisk bruk for dem. Bankene har i seg selv ikke bruk for papirpenger internt. At det finne selder som kun noen få utvalgte har sett, er vel heller tvilsomt. Hvordan skal man da kunne sjekket om denne er ekte? Det finnes valutaregistre med oversikt over alle gyldige valutaer, og da med kjennetegn som skal avgjøre om seddelen er ekte. Denne seddelen er ikke med i denne oversikten! Dersom det finnes en ekte NOK 10.000,- seddel, skal jeg personlig spise denne!

Endret av GEman
Lenke til kommentar
Minner litt om t5pc. Da var det snakk om hvor fantastisk disse aksjene var..aksjer som ikke var notert på noen børs. De ville også ha potensiale til å 100 doble seg sa de..

9229814[/snapback]

Offtopic, men naboen her tjente en halv mill. på t5pc

9232466[/snapback]

I cash altså? Det var ikke bare en midlertidig papirgevinst? Har hørt om folk som sa de tjente mange hundre tusen fordi nå stod aksjene deres så og så høyt, men de fikk jo aldri solgt aksjene sine....

 

De som virkelig tjente penger holder vel kjeft om det slik at ikke de de lurte skal møte opp utenfor hos dem med balltrær og kniver eller advokater.

9232779[/snapback]

 

 

 

- Såpass. Nå håper jeg at det finnes en 10.000 NOK lapp. Da forventer jeg at du filmer når du spiser den, og legger den ut på Youtube.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...