Gå til innhold

agp bus problemer


Peritass

Anbefalte innlegg

Har ett k8n neo 2 hovedkort og kjører ett ati radeon 800 pro grafikk kort. Problemet er at jeg får ikke kjørt opp speeden på agp og når jeg går inn og sjekker på kortet står det at det er pci bus og i control sentret til ati står det at agp bus er off. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ekke sikker, men det blir vel i bios?

finner det ikke i bios ingen andre som kan hjelpe til med dette?

Anbefaler manualen. Hvis du mangler papirutgaven kan du eventuelt laste selv. Den er over 9mb, og jeg har bare isdn dessverre :( Fant en gammel MSI-manual her til K7N2 Delta som også har Award BIOS (de kan være ganske like).

 

På siden Advanced Chipset Features kan man enable AGP 8X Support og AGP Fast Write Support, samme med Video RAM Cacheable og System BIOS Cacheable.

 

Test Report viser at Radeon X800 Pro kjører 8x på kortet ditt. Dette er gamle rapporter, så kanskje en full runde med oppdateringer kunne hjelpe deg. Tenker da på drivere og BIOS både til skjermkort og hovedkort.

Lenke til kommentar
ekke sikker, men det blir vel i bios?

finner det ikke i bios ingen andre som kan hjelpe til med dette?

Anbefaler manualen. Hvis du mangler papirutgaven kan du eventuelt laste selv. Den er over 9mb, og jeg har bare isdn dessverre :( Fant en gammel MSI-manual her til K7N2 Delta som også har Award BIOS (de kan være ganske like).

 

På siden Advanced Chipset Features kan man enable AGP 8X Support og AGP Fast Write Support, samme med Video RAM Cacheable og System BIOS Cacheable.

 

Test Report viser at Radeon X800 Pro kjører 8x på kortet ditt. Dette er gamle rapporter, så kanskje en full runde med oppdateringer kunne hjelpe deg. Tenker da på drivere og BIOS både til skjermkort og hovedkort.

9248643[/snapback]

 

 

Blir ikke nye driver til bios og flashe bios skal man ikke være litt forsiktig med det. Driverne til grafikk kortet er helt nye..

Noe annet sted enn på control senteret til ati at man kan sjekke hva grafikk kortet går på? Problemet er at når jeg går på egenskaper på grafikk kortet mitt så står det pci bus men i bios så står det at det er agp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...