Gå til innhold

Nokia 5700 eller 6120 Classic?


Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha en av disse to flotte mobiltelefonene, men jeg greier ikke å bestemme meg for hvilken jeg vil ha. Så kunne noen hjulpet meg med å velge?

 

Jeg tar gjerne imot andre forslag, men jeg har visse krav:

 

-Series 60, eller et annet smart operativsystem.

-3G, gjerne HSPDA.

-Siden jeg har et MicroSD-kort liggende så er en mobil med støtte for Micro-SD ok...

-God skjerm, og et OK kamera.

 

Mobiler jeg har tittet på:

 

-HP iPAQ 514 (Vil ikke ha)

-Nokia 6120 Classic (Vurderes sterkt)

-Nokia 5700 (På nippet til å kjøpe)

-Nokia N73ME (Liker den, men er ikke helt sikker)

 

Og til slutt:

Er Nokia N81 og N82 verdt å vente på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil gjerne ha en av disse to flotte mobiltelefonene, men jeg greier ikke å bestemme meg for hvilken jeg vil ha. Så kunne noen hjulpet meg med å velge?

 

Jeg tar gjerne imot andre forslag, men jeg har visse krav:

 

-Series 60, eller et annet smart operativsystem.

-3G, gjerne HSPDA.

-Siden jeg har et MicroSD-kort liggende så er en mobil med støtte for Micro-SD ok...

-God skjerm, og et OK kamera.

 

Mobiler jeg har tittet på:

 

-HP iPAQ 514 (Vil ikke ha)

-Nokia 6120 Classic (Vurderes sterkt)

-Nokia 5700 (På nippet til å kjøpe)

-Nokia N73ME (Liker den, men er ikke helt sikker)

Jeg er veldig usikker på hva du mener med "OK kamera". For meg er 2mp er et leke-kamera - men jeg har også et skikkelig kamera ved siden av.

 

Personlig liker jeg ikke 5700 - hele den vri-tingen liker jeg bare ikke. Dessuten så har jeg på magefølelsen av jo færre vri/skru/skyv/dytt ting som er på en mobil, jo bedre er byggekvaliteten. (Dette stemmer ikke nødvendligvis).

 

N73 har vesentlig større skjerm enn 6120C, men er også mye tregere i menyene og har en tidligere versjon av menysystemet s60 (mangler feature pack 1, som kun bringer gunstige fordeler som f.eks. ordentlig alarm). I mine øyne har de omtrent ekvivalent batteritid. 6120C har også microSD (i motsetning til N73 med miniSD) + HDSPA (N73 -).

 

Jeg ser ingen grunner vil å velge N73.

 

Og til slutt:

Er Nokia N81 og N82 verdt å vente på?

9219923[/snapback]

 

Med mindre du vil ha en musikk mobil med mye flashminne ville jeg ikke giddet. Med en slik batteritid som N81, N82 er ryktet å ha kan man vel likegodt velge 6120C, og betale vesentlig mindre.

 

Personlig står heller valget mellom 6120C og E50, som jeg har tenkt å dra i butikken og prøve ut.

 

//Torgeir

Lenke til kommentar

Et OK kamer er for meg et som tar dugbare bilder som kan sees på en datamaskin uten at man ser "terninger".

 

Jeg lurer litt på musikspileren til 6120-en pga den ikke virker så bra, men så har jeg jo en sikkelig MP3... Det er derfor jeg lurer på 5700 + at den har flere praktiske funksjoner som vekkerklokke, tidtaker osv. Men disse kan skaffes til Series 60 eller hva?

Lenke til kommentar
Et OK kamer er for meg et som tar dugbare bilder som kan sees på en datamaskin uten at man ser "terninger".

 

Jeg lurer litt på musikspileren til 6120-en pga den ikke virker så bra, men så har jeg jo en sikkelig MP3... Det er derfor jeg lurer på 5700 + at den har flere praktiske funksjoner som vekkerklokke, tidtaker osv. Men disse kan skaffes til Series 60 eller hva?

9221180[/snapback]

 

Alt kan skaffes til s60 - det er jo hele dealen :) Det ligger noen tråder rundt på forumet som dekker det meste.

 

Forøvrig burde 6120C og 5700 være ekvivalente på funksjonssiden siden begge kjører s60v3 med feature pack 1.

 

//Torgeir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...