Gå til innhold

Laptop til skolebruk, GNU/Linux, maks 10k


haalo

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en skolelaptop. Har aldri kjøpt en laptop før, så jeg har egentlig ikke noe særlig peiling :p.

 

Siden det er en skolelaptop trenger ikek de heftigste greiene, men det hadde vært fint å kunne kjøre noen virtuelle maskiner av og til. Kommer sannsynligvis ikke til å spille noe særlig mer avanserte spill enn emulerte PS1-spill. Tenkte meg derfor noe sånt: dobbelkjerneprosessor, 2 GiB RAM og et Intel-skjermkort.

 

Når jeg tenker meg om så er egentlig byggekvalitet og kvalitetsfølelse minst like viktig som hardwaren, så jeg håper på en fin balanse der. Tror 15" er en fin skjermstørrelse for meg. Betaler gjerne litt ekstra for en bærbar som ikke "flexer" :p.

 

OSet kommer nok til å bli Debian eller en annen distro (kommer an på humøret mitt når jeg installerer :p), så det hadde vært en stor fordel hvis jeg slipper å kjøpe Windows.

 

Budsjetter er på 10k, men jeg kan sikkert strekke meg litt opp. Vil helst betale mindre, hvis jeg kan slippe unna med det :p. Hadde virkelig satt pris på litt hjelp her, laptop-jungelen er ikke så oversiktelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare husk å si at du ikke vil ha windows, da slipper du å betale for det.

Slapp unna OS og programvare, noe jeg var i tvil om jeg ville eller ikke.

 

Trenger en som på mange andre deller å bruke windowsdriverene til trådløst på disse?

Har lest at D630-hardwaren er godt støttet i sære OS :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...