Gå til innhold

PoP triology - spm om spillene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat gått til innkjøp av Prince of Persia: Triology, da jeg har hørt endel bra om spillene.

Jeg har ikke spilt slike spill før (Tomb Raider Legend ligner vel??), så jeg vet ikke hvordan det fungerer, hvordan det er bygd opp, handling o.l.

Jeg har som sagt kjøpt alle tre spillene, og det med en ussel hundrings på elkjøp. Spørsmålet er da hvilket spill jeg skal begynne med? Hvilket spill er best?

Det er vel naturlig å begynne med The Sands of Time, men er det en bestemt handling i spillet, slik at jeg går glipp av noe hvis jeg f.eks. begynner med warrior within? Jeg spør fordi at det første spillet begynner å bli relativt utdatert mht. grafikk o.l. Har vel uansett ikke tenkt å spille gjennom hele triologien (eller, hvis jeg liker det godt kan det hende).

Hva synes dere?

(Synes også Assasins Creed ser råtøft ut, men kan det sammenliknes med POP?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nettopp kjøpt den samme pakken selv. Har spillt halvannen time av sand of times og er storfornøyd. For å få med deg historien bør du nok starte med det. Grafikken er helt grei så det trenger du ikke være redd for.

:)

Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet

Du begynner med Sands of Time, som er det beste spillet av de tre. Det har hvodefokus på plattform-delen, som er hva som gjør spillet så unikt og innovativt. Spillet har også en del humor, noe de to andre er helt blottet for.

Noen kan synes at SoT er litt for tregt og kampsystemet er ikke noe særlig. Så ubisoft svarte på tiltalte og lagde et meget bra kampsystem til 2'ern og mer action, desverre glemte de hva som faktisk gjorde enern så bra. 3'ern er i mine øyner enda værre og det dårligste spillet av de tre. Så du bør spille dem i kronologisk rekkefølge. Starter du med 3'ern vil du trolig bare miste all lysten på å spille videre...

Skrevet (endret)

Vet ikke om det får på pc, men det går ihvertfall ikke på konsoll med widescreen. Du bør ikke være redd for at det første skal være kjedelig siden det er dette som er det beste av dem.

Endret av gormers
Skrevet

Det viste seg at etter en reinstallasjon av dc-patchen gikk spillet som smurt. Flott grafikk (mht. spillets alder) og artig gameplay med et godt designet kampsystem.

Det er vel tydelig at de to seneste Tomb Raider-spillene har hentet sin inspirasjon nettopp fra dette spillet - eller kanskje hele triologien for øvrig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...