Gå til innhold

Webdesign for ny nettradio


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg og to kompiser er i startfasen av og starte en nettradio ved navn RadioLive.

Vi trenger derfor webdesign og logo. Vi har ikke mulighet for og betale med penger men dette er en god mulighet for egenutvikling og reklame.

Vi tilbyr deg en reklame banner eller reklame knapp i 1 år helt gratis.

Dette vil trekke masse folk og gjerne jobber dersom du lager noe bra for oss!

Vi ønsker noe stilfult, nøytralt og moderne.

Vi tenker oss 3 spalter (meny, innhold, annonser) og en plass hvor sangnavn og neste sang står. Koding av webdesignet er ikke nødevendig men et pluss!

 

Vi har også mulighet for og programmere enklere ting for deg i PHP i gjengjeld.

 

Dersom det er mer du lurer på kan du ta kontakt med meg på msn ([email protected]) eller mail (samme som msn) eller telefon 959 15 298.

 

Lykke til!

 

Hilsen

Mats Danielsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å virke demotiverende, men jeg tror ikke responsen kommer til å bli stor fra seriøse webutviklere. Det har vært alt for mange "du får en reklamebanner i retur"-forespørsler på forumet her, og dersom dere ønsker et godt og funksjonelt design, så vil dere aldri få det gratis.

 

Jeg anbefaler at dere heller finner et gratis publiseringssystem og bruker en template hvis dere ikke har kompetanse innen webdesign, og ikke ønsker å betale noen for å lage et design til dere. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å skrape sammen mange tusenlapper for et ordentlig design når du er 14 år, derfor anbefaler jeg deg heller å gjøre det alle andre på forumet her gjør: Gjør det selv. Lær deg Photoshop, se hvordan andre designer, og gjør jobben på egenhånd. Med nok øvelse vil det uansett bli bedre enn hva du får gratis av andre. :)

Lenke til kommentar
Ikke for å virke demotiverende, men jeg tror ikke responsen kommer til å bli stor fra seriøse webutviklere. Det har vært alt for mange "du får en reklamebanner i retur"-forespørsler på forumet her, og dersom dere ønsker et godt og funksjonelt design, så vil dere aldri få det gratis.

 

Jeg anbefaler at dere heller finner et gratis publiseringssystem og bruker en template hvis dere ikke har kompetanse innen webdesign, og ikke ønsker å betale noen for å lage et design til dere. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å skrape sammen mange tusenlapper for et ordentlig design når du er 14 år, derfor anbefaler jeg deg heller å gjøre det alle andre på forumet her gjør: Gjør det selv. Lær deg Photoshop, se hvordan andre designer, og gjør jobben på egenhånd. Med nok øvelse vil det uansett bli bedre enn hva du får gratis av andre. :)

9212864[/snapback]

Jeg forstår hva du sikter til, men som sagt det er frivillig og du får gode kjangser for salg på dette markedet dersom du gjør gode jobber.

Lenke til kommentar
Ikke for å virke demotiverende, men jeg tror ikke responsen kommer til å bli stor fra seriøse webutviklere. Det har vært alt for mange "du får en reklamebanner i retur"-forespørsler på forumet her, og dersom dere ønsker et godt og funksjonelt design, så vil dere aldri få det gratis.

 

Jeg anbefaler at dere heller finner et gratis publiseringssystem og bruker en template hvis dere ikke har kompetanse innen webdesign, og ikke ønsker å betale noen for å lage et design til dere. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å skrape sammen mange tusenlapper for et ordentlig design når du er 14 år, derfor anbefaler jeg deg heller å gjøre det alle andre på forumet her gjør: Gjør det selv. Lær deg Photoshop, se hvordan andre designer, og gjør jobben på egenhånd. Med nok øvelse vil det uansett bli bedre enn hva du får gratis av andre. :)

9212864[/snapback]

Jeg forstår hva du sikter til, men som sagt det er frivillig og du får gode kjangser for salg på dette markedet dersom du gjør gode jobber.

9212973[/snapback]

"Salg på markedet"? Tenker du på webutviklingsmarkedet? Jeg tror ikke det er avgjørende at man jobber gratis for å muligheten til å få bedre jobber senere. Du må tenke på at et design har en verdi, uansett hvor dårlig det er, og uansett hvor nybegynner designeren er. Å gi bort gratis design fjerner verdien på designene dine, og man vil ikke få et rykte på seg som en seriøs designer.

 

Det holder at du sier "du får 500 kroner for å lage et design til meg", så vil det melde seg noen med en gang. Du må bare tilby noe som har en verdi. En liten knapp på en ukjent radioside har ingen verdi i mine øyne, særlig ikke bare i oppstartsfasen det første året.

Lenke til kommentar

Ingenting har jo en verdi når det starter, til og med HWB har hatt ingen verdi. Og vi får iallefall ikke flere brukere med et dårlig webdesign. Uansett så tilbydde jeg PHP programmering i gjengjeld dersom du kan lese hele innlegget.

 

Edit: og jeg liker ikke at du tar eksempel i alderen min, for den skal ikke ha noenting og si for hvor særiøs side jeg klarer og lage.

Endret av mats-dani
Lenke til kommentar

Må si meg enig med Lokaltog. Prøver å finne en artikkel som tar opp dette tema, men pga storedyret.com finner jeg ikke referansen.

 

Det dere må spørre dere selv i disse dager når det er plenty av betalende arbeid til profesjonelle designere er. Hvorfor skal de bruke tid på oss når de kan få betalt av andre.

 

Svaret er vel åpenbart.

 

Har dere ikke råd til å betale for design så har dere heller ikke råd til å lansere tjenesten.

 

Da har dere to valg.

 

Design selv og håp at tjenesten vil være så bra at man vil bruke den uansett. Eller ta opp lån/spar penger og betal når dere har råd og sats på at siten vil tjene dere nok penger til å dekke utgiftene.

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Ingenting har jo en verdi når det starter, til og med HWB har hatt ingen verdi. Og vi får iallefall ikke flere brukere med et dårlig webdesign. Uansett så tilbydde jeg PHP programmering i gjengjeld dersom du kan lese hele innlegget.

 

Edit: og jeg liker ikke at du tar eksempel i alderen min, for den skal ikke ha noenting og si for hvor særiøs side jeg klarer og lage.

9213372[/snapback]

Jeg tar eksempel i alderen din, for med mindre du har drevet profesjonelt siden du var 8 år, så tror jeg ikke du har nok erfaring med større prosjekter og erfaring innen PHP som en seriøs designer kan ha bruk for. Hvis jeg hadde laget et design til deg, så hadde jeg ikke bedt om PHP-kode i gjengjeld, jeg hadde heller lest en bok og lært meg det samme på egenhånd.

 

Poenget mitt med at en reklameknapp på siden deres ikke har noen verdi i startfasen var ikke et forsøk på å starte en diskusjon. Du tilbyr knappen der det første året, mens dere kanskje ikke blir vellykkede før etter et par år, om dere blir det i det hele tatt. Jeg tviler på at noen lager et gratis design til dere for å få en verdiløs banner og i mine øyne PHP-kunnskaper av lav verdi i retur. Folk vil ha penger, man kan ikke kjøpe mat for et PHP-script.

 

Igjen anbefaler jeg deg å installere et gratis publiseringssystem (eller lage ditt eget, hvis du kan så mye PHP), og bruke et gratis templatedesign - det finnes mange å velge mellom der. Hvis du ikke er villig til å betale penger, så er det mulighetene du har.

Lenke til kommentar

Er enig med Lokaltog.

 

Det har kommet mange forespørsler ang. dette med å jobbe gratis for å utvikle sine egne evner, og få sponsor-plass på siden de lager.

 

De som tar sånne jobber tar de kanskje for å bedre kunnskapene sine, men det vil jo si at de ikke har allverdens av kunnskaper fra før av. Dette vil igjen si at prosjektet mest sannsynlig vil ta lang tid, og webdesigneren hopper kanskje t.o.m. av prosjektet uten å informere dere om dette.

 

Det beste er nok, som sagt før, å bruke et ferdig system som ligger gratis på nettet. Det ligger mange templates der ute, og du får masse muligheter til å skrive nyheter, administrere brukere, polls osv. Dessuten finner dere sikkert et veldig pent design (template) som dere kan bruke inntil dere begynner å tjene penger selv. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...