Gå til innhold

Spørsmål angående CPU-vifte


ogn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har samme cpu som deg og bruker en Zalman CNPS 5100CU kjøler, vifte hastighet kan reguleres. Jeg kjører viften på laveste hastighet da ligger støynivået på ca. 20-22 dB. (Kjøleren tar noe plass så det er ikke sikkert at den passer i ditt kabinett).

 

Temperaturen ligger stabilt mellom 54-57 grader på cpu, ca. 30-35 i kabinettet.

 

Annen vifte jeg vil anbefale er "Thermaltake CPU kjøler, "Silent Viking" 21 dB kr.269" hos microplex.no. (PS! Dette tror jeg er et svært godt kjøp)

 

Jeg tror ikke at det er noe stort problem at strøforsyningen blir svært varm, men jeg anbefaler at du sjekker viften.

 

Leste en plass at maks belastningen på Athlonen T-bird 1,33Ghz ligger på hele 95 grader (uten at jeg kan garantere at dette stemmer, sjekk produsentens hjemmeside), har forøvrig også hørt at belastning på over 65 grader medfører redusert levetid på cpu’en.

 

Jeg har forøvrig også en zalman 80mm vifte i front av kabinettet, som går på 1000 rpm, ca.14 dB og en tilsvarende i strømforsyningen som går på 1400, ca.18 dB, Kabinettet er også dekket innvendig med Magic Fleece. Resultatet av dette er blitt et særdeles stille kabinett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...