Gå til innhold

Hvordan innstallere rockbox på iPod?


Anbefalte innlegg

Av ren nysgjerrighet har jeg lyst til å forsøke å laste ned og innstallere rockbox på min ipod video (60gb), men skjønner ikke hvordan jeg skal innstallere den.

 

Har sett litt på rockbox sine sider, mend et er så himla rotete der så det var ikke så lett å finne noe... Derfor spør jeg dere, orakelet =D

 

Hvilken versjon skal jeg ha?

 

iPod Video Boot

eller iPod Video

eller iPod Video Sim

eller iPod Video 64MB?

 

Hvordan legger jeg den nye firmwaren inn på Ipoden?

 

 

Flere spørsmål kommer sikkert når jeg har kommet i gang :)

 

 

 

- Snorre :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du følger guiden på rockbox.org så burde det være veldig lett, hvis du kan engelsk da. Først laster du ned den rockboxbooter saken og fyrer opp den, når den er innstallert så legger du inn den rockboxmappa som passer ipoden din i rooten på ipoden og du er ferdig.

 

Det som er stress er å vite hvordan man resetter ipoden sånn at den går i såkalt disc-mode ellerno. Det finner du info om HER.

 

Hvis alt kukker seg til og du ikke skjønner drua av hva som skjer, f.eks. at den ikke vil starte opp, så er det bare å resette ipoden og alt er fint igjen(Dette brukte jeg 4 måneder på å finne ut og jeg var sånn ca. () fra å kaste ipoden i veggen før jeg fant ut at det egentlig bare var å resette den). Ipoden kan ikke gå i stykker uansett når du innstallerer rockbox, med mindre du gjør stygge ting mot den mens den blir oppdatert.

Endret av Stavmikser
Lenke til kommentar

Så lenger opp på linken til hvordan man resetter ipoden!

 

Du kommer til å måtte gjøre det en del ganger, rockbox er temmelig rævva spør du meg, men ekstremt kjekt at man kan spille av .flac og slippe å bruke itunes. En annen ting som er dritt med det er at hvis man spiller av en lang sang, f.eks. et mixset så klikker spilleren sånn ca. midt i, sangen fortsetter, men det går ikke an å trøkke på no + at lyset skrur seg av når man spiller doom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...