Gå til innhold

Komplett . no - Seine leveringstider!


Anbefalte innlegg

Vel, å kalle de elendig var vel kanskje å ta litt i, men når jeg valgte komplett.no var det fordi jeg forventet ordrebehandling samme dag, og varene sendt dagen etter. Det er også grunnen til at jeg har handlet der før. Har aldri gått mer enn en dag.

 

Når du bestiller noe nytt, så er det fordi du har brukt for det ganske så raskt. Ikke en uke senere. Avbestillte ordren på komplett og kjøpte fra netshop i steden. Ordren er ferdigbehandlet allerede.

 

Sommerferier og endringer i lager system er ikke noe unskyldning. Greit nok, skal de gjøre store endringer i lager systemene bør de gi beskjed om dette.

Endret av The_Miracle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel,  å kalle de elendig var vel kanskje å ta litt i, men når jeg valgte komplett.no var det fordi jeg forventet ordrebehandling samme dag, og varene sendt dagen etter. Det er også grunnen til at jeg har handlet der før. Har aldri gått mer enn en dag.

 

Når du bestiller noe nytt, så er det fordi du har brukt for det ganske så raskt. Ikke en uke senere. Avbestillte ordren på komplett og kjøpte fra netshop i steden. Ordren er ferdigbehandlet allerede.

 

Sommerferier og endringer i lager system er ikke noe unskyldning. Greit nok, skal de gjøre store endringer i lager systemene bør de gi beskjed om dette.

9205688[/snapback]

 

Høres ut som et fornuftig valg. Også er det mye mer effektivt enn å poste her ;)

 

Edit: Må bare tilføye litt her... Hvis Komplett annonserer på siden deres at det kan ta lang tid p.g.a forandring på lageret, så sier det seg selv at de mer eller mindre sparker kundene ut døra. Som en annen sa, så er det lettere å bli tilgitt.

 

Dette scenarioet er også ganske usannsynlig:

 

Komplett: Hei, er dette The_Miracle?

The_Miracle: Eh, ja?

Komplett: Du, vi beklager så mye, men p.g.a ombygging av lageret vil ordrebehandling ta litt lengre tid denne gangen.

The_Miracle: Ok, hva får jeg kompensert for dette da?

Komplett: Neste bestilling vil være gratis.

 

Tenk deg at Komplett skal gjøre dette til tusenvis av kunder. Satt litt på spissen her da :p

 

Komplett har blitt såpass mainstream, at flertallet av kunder ikke legger så mye vekt på leveringstid som en gjennomsnittlig bruker av diskusjon.no. Men vi brukere her på forumet er vel flinkere å velge alternativer til de store butikkene enn en gjennomsnittlig kunde?

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar
5 dager for å få bestillingen behandlet? Ikke noe å klage over? Jobber dere hos Komplett?

Hadde avbestillt med en gang, og brukt pengene hos noen som faktisk gidder.

9204695[/snapback]

Enig, hadde avbestilt og bestilt fra en annen butikk. På data er konkurransen på nett såpass hard at det ikke er noe poeng i å bruke butikker med dårlig service. Andre steder har jeg ventet lengre, men da er det type butikker som ikke har samme konkurranse og alternativene mine er svært få :)

Lenke til kommentar
Bestillte noen varer fra komplett for 01.08. Ordren er fremdelse ÅPEN, 4 dager senere. Snakker om elendig service fra en butikk som faktisk var noe å skryte av en gang i tiden. Nå virker det som den er drevet fra et gutterom. :nei:  Andre som opplever EKSTREM treg leveranse fra komplett ?

9204636[/snapback]

Slår deg med en dag: Noen Pc deler bestillt 31.07.

Ordren er åpen men ikke noe mer har skjedd.

Men slik har det jo ofte vært om sommeren, og jeg tror det er ganske likt på de fleste web-shopper. Støtter kommentaren med "PGA sommerferie tar bestillingen kanskje litt lengre tid"

 

 

 

 

Uansett, dette er IRRITERENDE. :thumbdown:

 

edit: noen skrive leif, og feil år/måned litt treig selv :p

Endret av MaX [NOR]
Lenke til kommentar
Bestillte noen varer fra komplett for 01.08. Ordren er fremdelse ÅPEN, 4 dager senere. Snakker om elendig service fra en butikk som faktisk var noe å skryte av en gang i tiden. Nå virker det som den er drevet fra et gutterom. :nei:  Andre som opplever EKSTREM treg leveranse fra komplett ?

9204636[/snapback]

Slår deg med en dag: Noen Pc deler bestillt 31.08.

Ordren er åpen men ikke noe mer har skjedd.

Men slik har det jo ofte vært om sommeren, og jeg tror det er ganske likt på de fleste web-shopper. Støtter kommentaren med "PGA sommerferie tar bestillingen kanskje litt lengre tid"

 

 

 

 

Uansett, dette er IRRITERENDE. :thumbdown:

 

edit: noen skrive leif

9205961[/snapback]

 

Ja spesielt om det er 11 mnd gammel ordre. :!:

Lenke til kommentar
Komplett har veldig mye å gjøre for tiden, og da jeg spurte sist jeg bestilte sa han at de lå tre-fire dager bak skjema med de fleste ordrer. Dette på grunn av omstrukturering av lager og overgang til nytt CRM-system, tror jeg det var. Er uansett veldig fornøyd med kompletts service både før og etter salg. Det er nok neppe drevet fra et gutterom

9204664[/snapback]

 

 

Komplett er tydeligvis inne i en laaaaangvarig lagerombygning:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=736102&hl=

 

 

JILDG

Lenke til kommentar
Det er fremdeles ferietid for folk. Webshopen trenger virkelig ikke å være "elendig" kun fordi du ikke får varene dine på døren sekundet etter bestilling.

9205250[/snapback]

 

Hva er det du snakker om Patience, har trådstarter snakket om å få varenene sekunder

etter bestilling? Mener du virkelig at ferietid=unntakstilstand? :cry:

Endret av Junta
Lenke til kommentar

Har opplevd det same som trådstartar. Bestilte torsdag morgon (såpass tidleg at dei nok ikkje hadde kome på jobb ennå), og den var "Åpen" heilt til i dag. Den blei derimot levert til postkontoret (ikkje der eg skal hente såklart) for ein time sidan, så når dei først startar så jobbar dei fort. Om dette ikkje forbetrar seg vil dei nok ikkje forbli den klare favoritten (det er nok amentio no, pga utruleg bra prisar, leveringstid og billeg frakt), men pga god kundeservice kjem eg nok ikkje til å nøle med å handle der igjen (så sant prisen på det eg skal ha er bra sjølvsagt). Å skylde ferietid syns eg er litt teit når konkurrentane klarer å levere som vanleg. Bestilte varer frå Amentio og Netshop på same tid, og dei var like raske som vanleg (Netshop behandlet ordren raskt, og gjekk fort over til plukking, men etter det har det vore stille, men tipper det berre er fordi det er ein berbar pc som dei bygger sjølv).

Lenke til kommentar
,06/08-2007 : 15:34]
,04/08-2007 : 15:01]Noen Pc deler bestillt 31.07,

9205961[/snapback]

Frigjort for plukk, 06.08.2007. Da har jeg nok delene før helga. :thumbup:

9218846[/snapback]

 

Seriøst, er du virkelig fornøyd med det? :ermm:

 

Jeg ser du leser tråden, det er hyggelig om du svarer MaX [NOR]. :)

Endret av Junta
Lenke til kommentar

Er også utsatt for det samme. Jeg bestilte den 01.08.07, da var alle delene på lager, og jeg håper at disse blir reservert for meg, da jeg bestiller.

 

Litt skuffende at de ikke kan varsle at man må forvente 3-4dagers ekstra leveringstid.

 

Men men..... jeg er ikke den som blir gal om det går noen dager ekstra. Men håper å få delene til helga, da jeg skal reinstallere pc og sette den opp helt på nytt. Og da er det greit med en lørdag og søndag, til testing.

 

Er ellers veldig fornøyd med Komplett.no sin webshop, da den er utfylt med produktinfo på de fleste varer, noe det ikke er på netshop.no. Mpx.no er også flinke til dette.

Lenke til kommentar
til de som syter og klager på at at ordren er fortsatt åpen etter 3-4 dager! avbestill og bestill en annen plass! er vel ikke så vanskelig det vel? :dontgetit:

9225306[/snapback]

 

Da har man allerede tapt 3-4 dager. Og om man ikke synes det er noen vits å diskutere butikker på forumet, og heller vise hva man mener med lomboka, så står man fritt til det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...