knegg Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 lasta ned Linux, brente det på dvd men tenkte det beste blir å innstalere det. Kom heilt til trinnet partisjon, der vart det ein snøgg stopp for meg. har 84 GB ledig plass på C:/ disk, så eg valgte manuell partisjon. Men der skjønte eg faen det fint lite. ka skal eg gjere der for å få 5GB partisjon for Linuxen min? Takker for: gode svar, kritikk eller just fucking google it svar
Gaute65 Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 lasta ned Linux, brente det på dvd men tenkte det beste blir å innstalere det.Kom heilt til trinnet partisjon, der vart det ein snøgg stopp for meg. har 84 GB ledig plass på C:/ disk, så eg valgte manuell partisjon. Men der skjønte eg faen det fint lite. ka skal eg gjere der for å få 5GB partisjon for Linuxen min? Takker for: gode svar, kritikk eller just fucking google it svar 9204475[/snapback] Tror det enkleste er å partisjonere før du installerer. Start opp live CDen. Der skal du finne et partisjoneringsprogram, tror det heter gparted eller qtparted. Bruk det programmet til å lage partisjoner på harddisken din. Hvis det er en Windows disk du skal krympe, bør du først defragmentere den noen ganger før du minsker den. Husk å frigi plass på slutten av harddisken. Etter at du har gjort dette er det bare å installere i vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå