Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nyeste Ubuntu skal fungere uten problemer. Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan det er med WLAN på maskinen, men hvis det er Broadcom som sitter på den må du muligens inn med ndiswrapper for å få full hastighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva er det som oftest går galt med disse maskinene? Er det Dead On Arrival, eller fusker de etterhvert?

Det har vel vært litt begge deler, men oftest selvfølgelig at de fusker etter hvert. Når det gjelder Ubuntu har jeg ærlig talt ikke mye grunnlag for å uttale meg, men jeg lurer bare på hvorfor noen vil ha det på en stor gaminglaptop. Er også rimelig usikker på hvor kompatibelt det er med f. eks. fingerscanner og webcamera.

  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg har da fått mitt første problem med min HDX pc

 

Står at det er noe feil med Harddrive 1 eller noe sånt

 

Så jeg vil gjerne reinstallere hele pcen, men har ikke fått noe cder til dette og lurer da på hvordan jeg skal få dette til

 

Noen som vet noe?

Endret av Toppris
Skrevet

Har fått reinstallert pcen min nå, og lastet ned alle vista oppdateringer til pcen.

 

Men når jeg tar sånn PC søk funksjon når pcen holder på å starte får jeg denne feil meldingen litt ut i søket

 

Startup check feiled status = failed - replace hard drive 1

Warranty ID og masse tall og nr

 

Dette fikk jeg også før jeg reinstallerte pcen for da kunne den ikke brukes til noe, men virker det som det går

 

Men hva er så denne feil meldingen og hvordan kan jeg få fikset problemet ?

Skrevet

Noen som vet om man kan slå av/evt, dempe det "HP" lyset som er oppå pcen? Kan virke litt sterkt hvis man har det i mørket, og hvis den ligger foran meg.

Skrevet (endret)
Oppdatert feilrate:

 

TV-tuner som ikke følger Norske krav (alle maskiner)

DVD-spiller - 1 stk død

Skjerm - 1 stk (uvisst om det er skjerm eller skjermkort)

Musepeker- musepeker som lever sitt eget liv og hopper rundt når en trykker enter eller mellomrom.

Lyd - 2 stk med lydproblem-

Strøm - 1 med strømadapter som varte kunn timer

touchknappene - på de fleste maskinene i denne serien.

HP recovery problem , bekreftet av flere levrandører.

Problemer med å lagre innstillinger i strømspareprogrammene.

Takler ikke ekstern skjerm,dette kan res i at maskinen må inn til rep.

Elendig fjærnkontroll,flere mister kontakten med maskinen om de beveger seg mer enn 30 cm fra denne,slikt kan vel neppe kalles fjernkontroll.

problem med LightScribe; masse striper i grafikken.

Hva blir det neste :hmm:

 

Har nå hatt min HDX siden september i fjor. Så langt har jeg hatt problemer med:

 

-Skjermdriver crasher når jeg benytter ekstern skjerm.

-Hurtigknappene slutter å virke. Å ta ut batteri fikser dette. Tidvis må denne operasjonen gjøres flere ganger. Noen ganger virker selv ikke dette, men etter noen runder med å slå maskin av/på i tillegg til batteri ut/inn er de tilbake i drift.

- Den intergrerte mikrofonen har sluttet å virke. Må benytte headset med mic for å snakke på Skype / Vent..

- Den blir veldig varm.

 

Den siste tiden er den blitt så varm at den slår seg av.

 

Så nå må jeg manne meg opp og ta kontakt med HP-support / Infocare.

 

Takk for alle inleggene dine, og info'en du har gitt i denne tråden, Snekker'n.

Har hatt mye nytte av å lese de, og nå er jeg "forberedt" på min reklamasjon.

 

"Cover me. I'm going in! "

Endret av bec
Skrevet (endret)
Har fått reinstallert pcen min nå, og lastet ned alle vista oppdateringer til pcen.

 

Men når jeg tar sånn PC søk funksjon når pcen holder på å starte får jeg denne feil meldingen litt ut i søket

 

Startup check feiled status = failed - replace hard drive 1

Warranty ID og masse tall og nr

 

Dette fikk jeg også før jeg reinstallerte pcen for da kunne den ikke brukes til noe, men virker det som det går

 

Men hva er så denne feil meldingen og hvordan kan jeg få fikset problemet ?

 

Du bør kontakte de du kjøpte maskinen av. De vil igjen si at du må kontakte Infocare. Så kontakter du Infocare og da vil de si at du må kontakte butikken du kjøpte den i.

Da sier du det som det er at du akkurat har kjøpt maskinen og at den ene harddisken sliter.

Så ringer du Infocare og sier du må få den fikset på garantien. Da svarer de at du må sende den inn til dem for rep.

Bor du i oslo området kan det lønne seg å stikke til Infocare og levere den over disken de har der(Alnabru).

Da får du den raskere levert tilbake.

Dette skal ikke koste deg noe siden det er garanti rep.

 

Hvis det er disken som er gått, og du har installert Vista på Engelsk, bør du presisere det til Infocare, for de preinstallerer Vista igjen for deg på den nye disken. Og det med den norske versjonen.

 

Good luck

 

TT

Endret av Timetraveler
Skrevet

Skal prøve å fikse pcen så den blir raskere i oppstarten, så jeg vurderer å skru av disse oppstartsprogrammene, men jeg tør ikke helt om det kverker noe.

 

Går det ann å skru av disse:

SynTPstart.exe

Windows Defender

SYNTPeNH.exe

 

?

Skrevet

Har hatt HDX 9050 i over eit år no og den har heile tida fungert bra, men no er eg rimeleg sikker på at det er noko som ikkje stemmer. Det er ytelsen på Source-spel eg merkar det på. Har spelt igjennom Half - Life 2 før utan problem, men no ser det ut til at noko har endra på seg sidan eg opplever ein latterleg dårleg ytelse. Eg har installert ein modifisert catalyst som ellers fungerer heilt fint, og er lite gira på å gå tilbake til den utdaterte driveren på hp sine sider. Nokon som har erfaringar, tips, løysingar på problemet?

  • 3 uker senere...
Skrevet

Noen som har erfaring med installasjon av Windows 7 på en HDX?

 

Hvordan kan man sikre seg en Vista gjenopprettelse om man Installerer den nye Windows 7 betaen og tiden "går ut"?

Skrevet

Så lenge du har Recovery plater så skal det funke med gjennopretting til Vista.

 

Har ikke prøvd det på den maskinen enda, kjører det på Acer Aspire one for øyeblikket og det kjører meget bra.

Skrevet

Recovery plater er alltid bra og ha. Jeg selv har måttet ta recovery på min 2 ganger. En gang i fylla i hagen. Mens den andre gangen skjedde det bare. :!:

Skrevet

Kan jo oppdatere hvordan det går med min maskin. Begynt å få frustrerende BSOD igjen, og nå er jeg veldig skuffet. Sendte mail til HP, 3 januar i år. Fikk da ingen svar, så jeg sendte en ny en den 10. januar, og har enda ikke fått svar.

 

 

Er veldig frustrert nå med en maskin som ikke fungerer optimalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...