Gå til innhold

Burde jeg kjøpe T7300 eller T7500?


pesu

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny laptop nå. Blir en Inspiron 1520 eller en Vostro 1500.

Men jeg lurer på hvilken prosessor jeg burde skaffe meg, enten T7300 på 2,0GHz eller T7500 på 2,2GHz.

 

Jeg kommer til å drive med 3D, i AutoDesk Inventor, sikkert litt spill, og skole!

 

Takker for alle svar!! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prishoppet fra 2,0Ghz til 2,2 Ghz er alt for høyt i forhold til ytelse. Bruk heller de pengene på mer ram, men du bestemmer for all del selv.

9218197[/snapback]

Enig. 1100 kr fra 1,8 til 2,0GHz. Ytterligere 1100 kr fra 2,0 til 2,2GHz. Det er etter min mening ikke verd så mye. Jeg ville valgt T7100 eller til og med T5250 eller T5450 som de også leveres med. Grunn: Brikkesettet støtter 800FSB og vil med stor sannsynlighet støtte også Penryn-variantene når de kommer. Når du kan spare så mye som 3400 kr på å velge en T5250 så ville jeg gjort det og oppgradert prosessoren til penryn når de kommer lavere i pris rundt midten av 2008. Da får du kanskje en prosessor som er vesentlig raskere enn T7500 til en mellom 1 og 2 tusenlapper. Dermed sparer du en god del penger samtidig som du i årene mellom 2008 og kassering vil sitte igjen med en raskere PC enn om du velger T7500 nå.

 

PS. Ikke glem deg av så du i 2009 finner ut at kompatible prosessorer ikke lengre er i salg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...